تشریفات عروسی و خدمات مجالس ثمین

آموزش ساخت اعلامیه ترحیم با گوشی

01 اسفند ، 1402
تشریفات ثمین

ساخت اعلامیه ترحیم با گوشی یک روش سریع و کارآمد برای زمانی است که متاسفانه، مجبور به اطلاع‌رسانی برای مرگ یک عزیز هستید. هنگام وقوع چنین اتفاق ناگواری، بازماندگان معمولا شرایط روحی مناسب و زمان کافی برای اطلاع‌رسانی به دیگران را ندارند. در این صورت، طراحی یک اعلامیه ترحیم با گوشی، روشی مناسب و سریع برای اطلاع‌رسانی، چه در شبکه‌های مجازی و چه به‌صورت چاپی است. در ادامه این مطلب، قصد داریم روش‌های ساخت اعلامیه ترحیم با گوشی را به شما آموزش دهیم و چند نرم‌افزار کاربردی را برای این کار به شما معرفی کنیم.

نرم‌افزار in shot؛ ابزار ساخت ویدئوی ترحیم با گوشی

یکی از نرم‌افزارهای بسیار کاربردی برای ساخت اگهی ترحیم با گوشی، هم برای سیستم عامل IOS و هم اندروید، برنامه اینشات است. برای استفاده از اینشات، اگر آن را روی گوشی خود ندارید، ابتدا باید از اپ استور، بازار یا گوگل پلی دانلودش کنید. بعد از دانلود برنامه، برای ساخت اعلامیه ترحیم رایگان، وارد اینشات شوید و قالب مورد نظرتان را انتخاب کنید. انواع قالب‌های آماده برای اعلامیه ترحیم، در اینترنت وجود دارند.

پس از انتخاب قالب، نوبت به طراحی اعلامیه و اضافه‌کردن عکس، ویدئو و متن‌ها می‌رسد. در این مرحله، عکس فرد متوفی را در قالب جای‌گذاری کنید. می‌توانید عکس را به دلخواه خود، ادیت کنید، برای مثال اطراف آن حاشیه مشکی قرار دهید و... . سپس نوبت به متن می‌رسد. انواع متن برای آگهی ترحیم، شامل شعر، متن مربوط به ساعت و مکان برگزاری مراسم و... به‌صورت آماده در اینترنت وجود دارند.

پس از اضافه کردن و ادیت متن‌ها، بهتر است فونت آن‌ها را هم عوض کنید. معمولا فونت‌های خود اینشات، مناسب این طراحی‌ها نیستند. فونت مناسب را از اینترنت دانلود و از قسمت ورود، وارد برنامه کنید. در نهایت، سیو را بزنید تا آگهی در گوشی شما ذخیره شود. شما می‌توانید اعلامیه‌ای که طراحی کرده‌اید را در شبکه‌های اجتماعی، برای اطلاع‌رسانی قرار دهید.

ساخت اعلامیه ترحیم با گوشی

نرم‌افزار in shot

برنامه اعلامیه ترحیم (موجود در بازار و مایکت)

برنامه اعلامیه ترحیم یکی دیگر از نرم‌افزارهای کاربردی برای طراحی اعلامیه ترحیم با گوشی، مخصوص سیستم عامل اندروید است. این برنامه را می‌توانید از بازار یا مایکت دانلود کرده و خیلی سریع، یک اعلامیه ترحیم با کیفیت بالا طراحی کنید. برای این منظور، فقط باید وارد برنامه شوید و اطلاعاتی مانند نام و نام‌خانوادگی، مکان برگزاری مراسم، ساعت و تصویر مورد نظر را وارد و ادیت کنید. به همین راحتی، تصویر اعلامیه ترحیم مورد نظرتان آماده می‌شود.

در نهایت، می‌توانید از تصویر اعلامیه‌ای که طراحی کرده‌اید، در انواع شبکه‌های اجتماعی، برای اطلاع‌رسانی استفاده کنید. لازم به ذکر است که چندین اعلام ترحیم آماده هم در این برنامه وجود دارند. مواقعی که عجله دارید، می‌توانید از این اعلامیه‌های آماده بهره ببرید.

بد نیست بدانید که طراحی آگهی ترحیم با گوشی توسط اپلیکیشن اعلامیه ترحیم، کاملا رایگان نیست و برای استفاده از برخی امکانات آن، باید داخل برنامه، هزینه‌ای را پرداخت کنید. از طرفی هم استفاده از برنامه اعلامیه ترحیم برای ساخت یک آگهی و استفاده در شبکه‌های مجازی بسیار عالی، سریع و کاربردی است، اما بهتر است برای ساخت اعلامیه ترحیم واقعی برای چاپ، از نرم‌افزارهایی مانند فتوشاپ استفاده کنید؛ چرا که کیفیت آن‌ها برای چاپ، بسیار بالاتر است.

اپلیکیشن Canva؛ ابزار ساخت انواع اعلامیه ترحیم با گوشی

اگر به‌دنبال یک برنامه کاربردی و باکیفیت برای ساخت اعلامیه ترحیم با گوشی ایفون هستید، برنامه کانوا انتخابی مناسب است. البته این برنامه برای سیستم عامل‌های اندروید هم کارایی دارد و کیفیت ساخت با آن هم بسیار بالا است. برای استفاده از این برنامه، ابتدا آن را از اپ استور یا گوگل پلی نصب کنید.

سپس برای ساخت اعلامیه با گوشی توسط برنامه کانوا، وارد برنامه شوید و در بخش سرچ، عبارت death announcements را وارد کنید. قالب‌های آماده و بسیار زیبایی در اختیار شما قرار می‌گیرند که فقط کافی‌ است متن و عکس آن را ادیت کنید. دقت کنید که زبان این برنامه و متون به‌کاررفته در قالب‌ها، انگلیسی هستند و شما به‌طور کامل باید آن‌ها را ادیت و یک آگهی ترحیم فارسی بسازید.

همان‌طور که گفتیم، ساخت آگهی ترحیم با کانوا از کیفیت بالایی برخوردار است، اما ممکن است برای استفاده از برخی امکانات و قالب‌ها، مجبور به پرداخت هزینه باشید. از طرفی هم سرعت کار با کانوا و در نهایت، ذخیره تصویر آگهی، کمی پایین است.

روش‌های ساخت اعلامیه ترحیم با گوشی

اپلیکیشن Canva

ساخت اعلامیه ترحیم با وب‌سایت

علاوه بر اپلیکیشن‌هایی که معرفی کردیم، برای ساخت اعلامیه ترحیم با گوشی انلاین، می‌توانید وارد وب‌سایت https://tarhim.emasjed.com/ شوید و روی بخش اعلامیه ترحیم کلیک کنید. سپس از بین انواع طرح‌های موجود، طرح مورد نظرتان را انتخاب کنید و گزینه ثبت سفارش را بزنید. 

وقتی وارد مرحله بعد شدید، تمام اطلاعات مورد نظر، شامل نام، نام‌خانوادگی، زمان و مکان برگزاری مراسم، عکس، شعر و... را وارد و در صورت نیاز آن‌ها را ادیت کنید. در نهایت، تصویر آگهی برای اشتراک‌گذاری و چاپ، در اختیارتان قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که تمامی امکانات مورد نیاز برای طراحی یک اعلامیه ترحیم، در این وب‌سایت به‌صورت رایگان برای شما فراهم شده‌اند تا بتوانید در کمترین زمان، یک آگهی ترحیم مناسب، طراحی کنید.

ساخت اعلامیه ترحیم با گوشی؛ هزینه کمتر، کارکرد بیشتر

طراحی اعلامیه ترحیم یکی از مراحل مهمی است که هنگام فوت یک فرد، باید انجام شود؛ چرا که از طریق آن، دوستان و آشنایان از فوت فرد، مکان و زمان برگزاری مراسم آگاه می‌شوند. اگرچه گذراندن این مرحله برای بازماندگان ممکن است به‌دلیل شرایط روحی نامناسب، سخت باشد و از طرفی هم، محدودیت زمانی، مشکل‌ساز شود. در این صورت، استفاده از برنامه‌های طراحی آگهی ترحیم بسیار کارساز خواهد بود. ما در این مطلب، چند مورد از کاربردی‌ترین برنامه‌ها برای ساخت اعلامیه ترحیم با گوشی را به شما معرفی کردیم تا بتوانید از آن‌ها، به‌راحتی استفاده کنید. حتی می‌توانید با اجاره سالن اجتماعات برای برگزاری مراسم‌ خود اقدام کنید. شما هم اگر برنامه دیگری برای طراحی اعلامیه‌های ترحیم می‌شناسید، حتما در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

در انتها پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با آداب برگزاری مراسم ختم مقاله‌ای که در سایت ما منتشر شده است را بخوانید.

سوالات متداول

1. چگونه می‌توان اعلامیه ترحیم را با استفاده از گوشی تلفن همراه درست کرد؟

برای ساخت اعلامیه ترحیم با استفاده از گوشی تلفن همراه، ابتدا به برنامه یا اپلیکیشن پیام‌رسانی مورد نظر خود مثل پیامک، واتساپ، تلگرام و غیره مراجعه کرده و متن اعلامیه ترحیم را به همراه جزئیات مراسم بنویسید. این متن شامل اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی فرد درگذشته، تاریخ و محل مراسم ترحیم، اطلاعات تماس برای مشارکت‌کنندگان و سایر جزئیات مهم است. سپس با استفاده از برنامه‌های ادیت عکس،‌‌ متن را در یک قالب مناسب قرار دهید و برای چاپ یا ارسال همگانی آن اقدام کنید.

2. آیا اعلامیه ترحیم از طریق گوشی تلفن همراه به اندازه اعلامیه ترحیم مکتوب معتبر است؟

بله، اعلامیه ترحیم ارسال‌شده از طریق گوشی تلفن همراه به همان اندازه معتبر و محترمانه است که اعلامیه‌های ترحیم مکتوب. با پیشرفت فناوری و رواج استفاده از پیام‌رسان‌ها، این روش به عنوان یک جایگزین مناسب برای اطلاع‌رسانی به دوستان و خانواده درباره مراسم‌های ترحیم به‌ کار می‌رود. اما در برخی فرهنگ‌ها و جوامع، اعلامیه ترحیم مکتوب همچنان رسمی‌تر در نظر گرفته می‌شود، بنابراین برخی افراد ممکن است ترجیح دهند از این روش استفاده کنند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LerJxMdAAAAAPJW8bBw_VGAxoQSLjqAJlPopHKW