تشریفات عروسی و خدمات مجالس ثمین

فلسفه تور عروسی چیست؟

11 تیر ، 1402
تشریفات ثمین

تور عروسی یکی از اکسسوری‌هایی است که از گذشته تا امروز مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخلاف اکنون که جزئی از لباس عروس محسوب می‌شود در گذشته استفاده از تور فلسفه‌ی خاص خود را داشته است. تور در برخی از کشورها برای پنهان ماندن چهره عروس از ارواح خبیثه بوده است و در برخی از کشورها نشانی از پاکدامنی و عفت وی محسوب می‌شده است. اگر مراسم ازدواج شما نزدیک است و به دنبال انتخاب تور عروس هستید و می‌خواهید ابتدا در مورد فلسفه‌ی استفاده از آن مطالعه‌ای داشته باشید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به سوال فلسفه تور عروسی چیست؟ پاسخ بدهیم.

بهترین تور لباس عروس

عکسی از تور لباس عروس

فلسفه و تاریخچه تور عروسی

همان طور که در ابتدای این مطلب اشاره کردیم استفاده از تور عروس از گذشته‌های بسیار دور بنا به اعتقادات و فرهنگ در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. این تور در رم باستان نشانی از الهه ازدواج بوده است. در آن تمدن تور عروس زرد رنگ بوده و دور تا دور بدن عروس را می‌پوشانده است. در کشورهای شرقی  این تور را روی صورت دختری انداخته که به زودی قرار است ازدواج کند. آنها بر این باور بودند که فردی که به تازگی قرار است ازدواج کند در معرض خطر ارواح و شیاطین بوده و با این تور از گزند آنها محافظت می‌شود.

در جوامع غربی تور را نشانی از پاکدامنی و عفت دانسته و به آن اهمیتی بالاتر از لباس عروس می‌داده اند، این تور در برخی از جوامع نیز نشانی از دلدادگی و وفاداری بوده است. افراد مذهبی از این تور برای دیده نشدن صورت عروس قبل از خوانده شدن خطبه عقد استفاده می‌کردند و بعد از جاری شدن عقد داماد می‌توانسته تور را بردارد و صورت عروس و همسرش را ببیند. در کشور ما هم از تور عروس برای عقد نیز استفاده می‌کنند.

بهترین تور لباس عروس

عکسی از تور لباس عروس

دلیل استفاده از تور عروس

در برخی از جوامع تور همچنان به نشان همراهی و دلدادگی عروس به داماد مورد استفاده قرار می‌گیرد و یا از طرف جوامع سنتی جزئی از آداب رسوم بوده و عروس می‌بایست از آن استفاده کند. گذشته از این موارد و الزام استفاده از تور به دلیل سنت و رسوم، عروس‌هایی نیز مشاهده می‌شوند که از تور استفاده نکرده و به تاج کفایت می‌کنند.

نکات مهم در انتخاب بهترین مدل تور عروس

اکنون شما به هر دلیلی که تصمیم به استفاده از تور عروس گرفته اید بهتر است نکاتی را بدانید تا انتخاب بهتری داشته باشید. تور عروس باید کاملا متناسب با اندام و هیکل عروس و در تناسب کامل با لباس و آرایش او نیز باشد. تور عروس دارای مدل‌های مختلف و بسیار زیادی است. به طور مثال تورهای بسیار بلند که حتی از لباس عروس هم بلندتر بوده و یا تورهای کوتاه که تا روی کمر عروس را می‌پوشاند. تورهای یک لایه و چند لایه، تورهایی که دارای تزئیناتی از قبیل سنگ دوزی، نقاشی و غیره هستند نیز برای تور عروسی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تنوع در این اکسسوری زیبای عروس خانم نسبت به جنس نیز بوده و از جنس‌های معمولی تا پارچه‌های ابریشمی و گران قیمت را شامل می‌شود. برای رنگ و نوع تزئینات روی تور نیز باید انتخابی متناسب با لباس عروس، دسته گل و نوع آرایش او داشت تا زیبایی یکدیگر را تکمیل کنند. قد عروس خانم، شکل و گردی صورت و همچنین لاغر اندام یا تپل بودن عروس نیز تاثیر بسیار زیادی برای انتخاب تور او دارد.

انتخاب تور لباس عروس

تصویری از تور لباس عروس

تور عروس برای افراد قد بلند

اگر عروس با قد بلند و در حد متوسط هستید، برای استفاده از تور هیچ محدودیتی ندارید اما اگر تمایل ندارید که قد بلندتان زیاد به چشم بیاید استفاده از تورهای متوسط و کوتاه بهترین گزینه برای شما است.

تور عروس برای افراد قد کوتاه

برای عروس خانم‌هایی که قد کوتاهی دارند یا دوست دارند قدشان بلندتر دیده شود، استفاده از تورهای بلند را توصیه می‌کنیم. تورهای ساده و بدون آهار که تا پایین لباس عروس باشد، قد را کشیده و بلندتر نشان می‌دهد.

تور عروس برای افراد چاق

برای صورت‌های گرد باید تور در قسمت بالاتری از سر قرار بگیرد و دارای قد بالای 50 سانت باشد.

تور عروس برای صورت مربعی

تورهای گرد و آبشاری برای صورت‌هایی که فرم مربعی دارند مناسب است.

تور عروس برای صورت‌های کشیده

برای صورت‌های مستطیلی و کشیده تورهایی استفاده کنید که بلند نباشند و پف زیادی در بالای سر داشته باشد.

موارد دیگر در خرید تور عروسی

  • برای لباس عروس‌هایی که دارای جزئیات زیادی هستند، تورهای 50 سانتی بهترین انتخاب است. این تورها همچنین برای لباس‌هایی که در قسمت پشت مدل و طرح خاصی داشته یا پشت باز هستند، که تمایل دارید حتما دیده شود نیز مناسب است.
  • تورهایی که قد آنها تا نوک انگشت دست و یا تا زانو باشد، برای تمام لباس‌ها از دنباله دار تا بدون دنباله مناسب هستند.
  • عروس خانم‌هایی که به دنبال برگزاری مراسم عروسی لاکچری و پر زرق و برقی دارند از تورهای شاین، براق و بلند استفاده کنند تا شکوه بیشتری پیدا کنند.
  • تورهایی که دارای زیورآلات رنگی هستند را باید متناسب با رنگ آرایش عروس، دسته گل و لباس او در نظر گرفت. بدون شک یک تور با اکسسوری‌های رنگارنگ متناسب با یک لباس سفید و آرایش ملیح نخواهد بود.
  • لباس پرکار و پر زرق و برق نیاز به تور ساده داشته و استفاده از تورهای کار شده اصلا جایز نیست.
  • هر اندازه پف لباس شما بیشتر باشد، باید از تور کوتاه‌تری استفاده کنید.
  • لباس‌های پرنسس و مدل ماهی یا چارلستون با یک تور بلند ست شده و زیبایی آنها کامل خواهد شد.
  • اگر لباس عروس ساده‌ای را انتخاب کرده‌اید، تورهای پرکار برای شما گزینه ی مناسبی هستند.
  • اگر دوست دارید از تورهای بسیار بلند و بیشتر از سه متر استفاده کنید بهتر است سبک لباس عروس و آرایش کلاسیک را انتخاب کنید.
  • اگر شینیون ساده ای را برای موهایتان در نظر دارید استفاده از تورهای چند لایه را به شما توصیه می‌کنیم
  • افرادی که دوست دارند تور عروس در ابتدای مراسم روی صورت آنها باشد، بهتر است از تورهای چند لایه استفاده کنند که در بالای سر وصل شده باشد.
  • لباس عروس‌هایی که دنباله ندارند، در کنار تورهای 50 سانتی و تا آرنج، کامل و زیبا خواهند بود.

تور لباس عروس و فلسفه استفاده از آن

تور لباس عروس از گذشته‌های دور تاکنون مورد استفاده قرار می‌گرفته‌است، برخی جوامع آن را نشان پاکدامنی عروس و برخی دیگر از تور برای محافظت از عروس دربرابر ارواح استفاده می کردند. در این مقاله علاوه بر بررسی فلسفه تور عروس، به چند نکته کلیدی به هنگام خیرد تور عروس مناسب پرداختیم تا به هنگام خرید، تصمیم‌گیری راحت‌تری داشته باشید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LerJxMdAAAAAPJW8bBw_VGAxoQSLjqAJlPopHKW