تشریفات عروسی و خدمات مجالس ثمین

نکات کلیدی در خرید بهترین دسته گل خواستگاری

11 تیر ، 1402
تشریفات ثمین

مراسم خواستگاری یکی از هیجان‌انگیزترین مراسمات قبل از ازدواج است، و به جرات می‌توان گفت خاطرات این مراسم تا ابد در ذهن زوجین باقی می‌ماند. البته این موضوع بیشتر برای خواستگاری‌هایی است که به ازدواج منجر می‌شود. در مراسم خواستگاری داماد آینده دسته گلی را با خود به همراه برده و به عروس خانم تقدیم می‌کند. این دسته گل نشانی از علاقه و اهمیتی است که داماد به عروس خانم دارد بنابراین باید در نهایت سلیقه و توجه انتخاب شود. عروس خانم دوست دارد این دسته گل را تا همیشه نگهدارد، بنابراین گلی را انتخاب کنید که علاوه بر زیبایی از طول عمر بالایی برخوردار باشد. در ادامه این مطلب بهترین گل برای خواستگاری را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

دسته گل خواستگاری

تصویری از دسته گل مناسب خواستگاری

نکات طلایی در انتخاب بهترین گل خواستگاری

پسری که علاقه‌مند به دختری شده و او را برای زندگی مشترک انتخاب کرده است، با بردن دسته گل به مراسم خواستگاری این علاقه‌مندی را نشان می‌دهد. او سعی می‌کند با انتخاب گل‌ها و فرم و شکل دسته گل به اهمیت فرد مقابل اشاره کرده و او را با تمام وجود خوشحال کند. برای اینکه از ابتدای ورود به یک خانواده شخصیت شما به خوبی معرفی شود، با بردن دسته گلی زیبا و بزرگ به این موضوع کمک کنید. اگر می‌خواهید بداانید بهترین سبد گل خواستگاری چیست؟ یا بهترین رنگ گل برای خواستگاری کدام است؟ در جواب باید بگوییم که اگر با سلیقه عروس خانم آشنایی دارید، با در نظر گرفتن علاقه مندی‌های او دسته گل خواستگاری را انتخاب کنید. انتخاب شما باید با توجه به سه مورد، علاقه مندی‌های عروس خانم، زیبایی دسته گل و ماندگاری گلها انجام شود، تا جای هیچ حرفی باقی نماند. یک سوال متداول دیگر این است که « گل خواستگاری مصنوعی بهتره یا گل طبیعی »، پیشنهاد ما به شما گل طبیعی است اما باز اولویت را به علاقه‌مندی‌های عروس خانم اختصاص دهید.

رنگ گل مناسب خواستگاری

بدون شک رنگ قرمز نشان عشق بوده و همچنان معرف احساسات بسیار بالا است. در کنار رنگ قرمز استفاده از رنگ سفید می‌تواند این حس را در کنار یکرنگی و صداقت نشان دهد. هر یک از این رنگ‌ها به تنهایی و یا در کنار هم می‌توانند جلوه ظاهری بسیار خوبی را به دسته گل خواستگاری بدهند.

دسته گل خواستگاری رز قرمز

تصویری از گل خواستگاری رز قرمز

سایز گل خواستگاری

به همان اندازه که دسته گل بسیار بزرگ می‌تواند هیجان و اشتیاق شما را نشان دهد، سخاوت شما را نیز نشان خواهد داد. به هیچ‌عنوان به شما توصیه نمی‌کنیم که از دسته گل‌های کوچک و سبک مینیمال در دسته گل خواستگاری استفاده کنید. ممکن است سلیقه شما به سمت دسته گل یا سبد گل های کوچک باشد، اما این علاقه‌مندی می‌تواند به معنای خساست شما برداشت شود. بنا بر آنچه گفته شد دسته گل یا سبد گل مناسب خواستگاری باید از سایز تقریبا بزرگی داشته باشد تا عروس خانم را خوشحال تر و راضی تر کند. عشق و علاقه شما با دسته گلی بزرگ به مراتب راحت‌تر نشان داده می‌شود و جذب بیشتری دارد. برای راضی کردن عروس خانم و خانواده‌ی او و معرفی شخصیت سخاوتمندتان یک دسته گل بزرگ را انتخاب کنید.

اکسسوری های مناسب دسته گل خواستگاری

گل‌ها به تنهایی از زیبایی فوق العاده‌ای برخوردار بوده و نیاز زیادی به اکسسوری‌ها و گیاهان متفرقه ندارند. استفاده از روبان، تور، مروارید، کاغذهای مخصوص دسته گل یا هر مورد دیگری با سلیقه و هنرمندی گلفروشی و نظر نهایی خودتان می‌تواند جلوه بیشتری به این دسته گل پر اهمیت بدهد. اگر گلفروش پیشنهادی در این زمینه به شما داد، بهتر است از نظر او استقبال کرده و آلبومی در این مورد ببینید تا بهتر تصمیم بگیرید.

تناسب گل خواستگاری با سلیقه عروس

اگر از قبل با عروس خانم آشنایی داشته و علاقه‌مند‌های او را می‌دانید، سعی کنید در تمام موارد از رنگ و نوع گل‌ها گرفته تا تعداد و سایز دسته گل سلیقه و خواسته‌ی او را در نظر بگیرید. چنانچه با روحیات او آشنایی ندارید، گل‌هایی را انتخاب کنید که طرفداران بیشتری دارد به طور مثال رز قرمز و سفید از گل‌های بسیار محبوب بین تمام بانوان برای ابراز علاقه هستند. گل‌های لاکچری و گران قیمت نیز از گزینه‌های بعدی هستند که نشان از اهمیت دارند، درنتیجه در دسته گل خواستگاری وجود این گل‌ها نیز به شخص مقابل این حس ارزش دادن را انتقال خواهد داد.

دسته گل خواستگاری چه فرمی داشته باشد؟

شما می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که برای این کار درنظر گرفته‌اید از دسته گل و یا باکس گل برای خواستگاری استفاده کنید. بدون شک دسته گل حس و انرژی بسیار خوبی را منتقل خواهد کرد و باکس گل نیز در سایزهای بزرگ برای مراسم خواستگاری مناسب هستند.

کدام گل ها مناسب دسته گل خواستگاری هستند؟

 اکنون که کلیات را در مورد انتخاب بهترین گل مناسب برای خواستگاری می‌دانید، قصد داریم انواع گل‌های زیبا و ماندگار را به شما معرفی کنیم. بعد از خواندن این اطلاعات می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید.

رز؛ بهترین گل خواستگاری

از  گل‌هایی که همیشه نشان عشق و علاقه بوده است و طول عمر نسبتا بالایی نیز دارد، می‌توان به گل رز اشاره کرد. این گل دارای تنوع در رنگ بوده و اغلب افراد رز سرخ را برای نشان دادن احساسات عاشقانه خود انتخاب می‌کنند. دسته گلی از رز سرخ جذابیت بسیار بالایی دارد اما استفاده از رز سفید یا دسته گلی از رز صورتی نیز لطافت عشق را بیان می‌کند. با توجه به زیبایی این گل، دسته گل خواستگاری را می‌توانید رزهای یکرنگ یا ترکیبی از دو یا چند رنگ انتخاب کنید. این سه رنگ اهمیت بیشتری در ابراز علاقه داشته بنابراین با انتخاب آنها نتیجه بهتری خواهید گرفت.

گل لیلیوم، گل مناسب خواستگاری

اگر تصمیم دارید دست و دلبازی خود را از همین ابتدا نشان دهید با انتخاب گل های گران قیمت در دسته گل خواستگاری موفق به این کار خواهید شد. لیلیوم از جمله گل های گران قیمت و لاکچری است که هم زیبایی خوبی به دسته گلتان می دهد و هم طول عمر خوبی دارد. با انتخاب این گل دسته گل منحصر به فردی خواهید داشت.

گل ارکیده، زیباترین گل مناسب خواستگاری

گل ارکیده یک انتخاب منحصر به فرد است که دارای رنگ های متنوعی بوده و دسته گل فراموش نشدنی خواهد داشت. این دسته گل هزینه بالایی را به خود اختصاص داده و نتیجه ی این هزینه، زیبایی بی نظیر آن است.

پرنده بهشتی یا استرلیزیا، گل منحصر به فرد خواستگاری

برای خانم‌های خاص پسند، پرنده بهشتی که گلی زیبا و خاص است را انتخاب کرده و دسته گلی دلربا را به او تقدیم کنید.

آنتریوم، گل خواستگاری شیک

اگر می‌خواهید گل خواستگاری شیک و لاکچری بخرید، از گل آنتریوم قرمز گزینه مناسبی برای شما است. دقت کنید که رنگ قرمز را انتخاب کنید، زیرا رنگ سفید آن در مراسمات عزاداری بسیار مورد استفاده قرار گرفته و حس خوبی را در مراسم خواستگاری انتقال نخواهد داد.

گل هایی که نباید در دسته گل خواستگاری استفاده کرد

گل‌هایی مانند گلایل که همیشه در تاج گل های مراسمات رسمی و عزاداری مورد استفاده قرار می‌گیرند، برای دسته گل خواستگاری مناسب نیستند. علاوه بر گلایل، گل‌های ارزان‌قیمت و همچنین گل‌های بسیار ظریف که به سرعت پژمرده می‌شوند را نیز از لیست خود خط بزنید. داوودی، آنتریوم سفید، میخک و گل‌هایی به رنگ زرد هستند، از دسته گل‌های نامناسب برای خواستگاری به‌حساب می‌آیند.

پرطرفدارترین گل ها برای خواستگاری

روز خواستگاری یکی از مهم‌ترین روزها برای زوجین است که خاطره آن تا همیشه با آنها می‌ماند. دسته گل خواستگاری نیز به عنوان اصلی‌ترین بخش این مراسم، باید در نهایت دقت انتخاب شود. ما در این مقاله شما را با طلا‌ترین نکات به هنگام انتخاب بهترین دسته گل برای خواستگاری آشنا کردیم و تعدادی از پرطرفدارترین گل‌ها را معرفی کردیم. برای دریافت مشاوره در این زمینه می‌توانید با گروه تشریفات ثمین تماس بگیرید.

در انتها، اگر برایتان جالب است تا فلسفه پرت کردن دسته گل عروس را بدانید، مقاله‌ای با همین موضوع را در وب سایت ما بخوانید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LerJxMdAAAAAPJW8bBw_VGAxoQSLjqAJlPopHKW