تشریفات عروسی و خدمات مجالس ثمین

نحوه برنامه ریزی جشن تولد

30 فروردین ، 1402
تشریفات ثمین

جشن تولد معمولا به صورت سورپرایز و کاملا غافلگیرانه برگزار می شود به همین دلیل نیاز به برنامه ریزی ویژه از چند روز تا چند هفته قبل دارد. شما کارهای زیادی دارید که باید انجام بدهید و از طرفی باید تمام این اقدامات را کاملا مخفیانه و پنهانی انجام دهید تا شخصی که قرار است جشن تولد برای او برگزار شود، متوجه این کارها نشود.

شما باید طوری رفتار کنید که شخص گمان کند، تولد او را از یاد برده اید یا تصمیم خیلی جدی ندارید و شاید بخواهید تنها با هدیه ای تولد او را تبریک بگویید. برای اینکه در این کار موفق باشید باید یک سری مراحل و برنامه ریزی هایی را انجام دهید. در ادامه این مطلب از تشریفات مجالس ثمین نحوه برنامه ریزی جشن تولد را بررسی می کنیم. البته برنامه ریزی جشن تولد حتی برای کسانی که با اطلاع شخص تصمیم به برگزاری جشن تولد دارند، مناسب می باشد.

برگزاری جشن تولدبرگزاری جشن تولد

برنامه ریزی جشن تولد

برای اینکه یک جشن تولد بدون عیب و نقص برگزار کنید ابتدا یک برگه برداشته و لیستی از کارهایی که باید انجام دهید را روی آن یادداشت کنید. در این برگه هزینه ای را که می خواهید به این جشن اختصاص دهید نیز در ابتدای سر برگ یادداشت کنید تا تمام کارها و خریدهایتان و حتی تعداد مهمان هایی که می خواهید دعوت کنید را با توجه به این بودجه در نظر بگیرید. این لیست را حداقل یک ماه قبل از تاریخ تولد و میهمانی تهیه کنید. مواردی که باید در این لیست بنویسید را در ادامه به ترتیب برای شما مشخص خواهیم کرد.

  • هزینه ای که برای این مهمانی در نظر دارید.
  • تاریخ مهمانی و زمانی که می خواهید به آن اختصاص دهید.
  • لیستی از مکان هایی که تصمیم دارید در موردشان تحقیق کنید و بهترین را انتخاب کنید.
  • تعداد میهمانانی که قرار است به این جشن دعوت شوند. حتما در برگه ای جدا نام میهمانانتان را بنویسید تا در روز مقرر کسی را از قلم نیندازید.
  • نوع پذیرایی و مواردی که برای پذیرایی لازم دارید را به تفکیک نوشته و مقدار هر کدام را مشخص کنید.
  • وزن کیک و قنادی که قرار است به آن مراجعه کنید را نیز در این لیست داشته باشید.
  • در صورت تمایل برای تولد تم تعیین کنید.
  • روز خرید هایتان را مشخص کرده و اگر کسی قرار است به شما کمک کند او را نیز در جریان لیست کارهایتان قرار دهید و تقسیم کار کنید.
  • برنامه ریزی جشن تولد کودک باید به گونه ای باشد که زمانی را به بازی های کودکانه او با دوستانش اختصاص دهید. بنابراین در چک لیستتان بازی ها را نیز نوشته و موارد لازم برای انجام بازی و زمانی که برای بازی در نظر دارید را تعیین کنید.

نحوه برگزاری جشن تولدنحوه برگزاری جشن تولد

انجام کارهای برنامه ریزی شده برای تولد

بعد از اینکه لیست مربوط به کار و خریدهای جشن تولد را تهیه کردید باید به سراغ انجام دادن آنها در زمان های مشخص بروید. برای اینکه بدانید چه کارهایی در اولویت می باشد در ادامه این مطلب با ما باشید.

  • ابتدا هزینه مواردی که لازم دارید و هزینه مکانی که برای برگزاری جشن تولد در نظر دارید را برآورد کرده و مبلغ لازم را در حسابی کنار بگذارید تا در روزهای آخر و  نزدیک به تولد با مشکلی مواجه نشوید. اگر قرار است این جشن را در منزل برگزار کنید خیالتان از بابت هزینه راحت خواهد بود و زمانی که قرار است برای پیدا کردن سالن اختصاص دهید و همین طور هزینه ی اجاره را به کارهای دیگر خواهید داد.
  • اگر میهمانی شما تم خاصی دارد حداقل از ده روز قبل به میهمانان اطلاع دهید تا زمان کافی برای تهیه لباس داشته باشند.
  • حداقل از ده روز قبل به قنادی مراجعه کرده و کیک و شیرینی را سفارش دهید. زمان تحویل کیک و فردی که باید این کار را انجام بدهد را نیز در لیستتان بنویسید. کیک را متناسب با روحیات و سن و سال متولد شده انتخاب کنید تا جذابیت و هیجان کافی را به او بدهد.
  • خرید اقلام پذیرایی را در روز قبل از تولد انجام دهید تا زمان کافی برای چیدمان و تزیینات داشته باشید.
  • اگر تولد در مکانی به غیر از منزلتان برگزار می شود، از آوردن وسایل مربوط به جشن به منزل پرهیز کنید تا نیاز به انجام کارهای مشکوک برای پنهان کردنشان نداشته باشید. به طور مثال می توانید در منزل یکی از بستگان کارهایتان را انجام دهید و در روز موعود چند ساعت قبل از شروع جشن آنها را به منزلتان یا سالن مربوطه ببرید.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

جشن تولد لاکچری

قیمت دی جی برای تولد

  • موسیقی که برای جشن تولد در نظر دارید را متناسب با سن متولد شده انتخاب کنید و از چند روز قبل آن را آماده داشته باشید. در صورت لزوم قبل از جشن موسیقی را گوش کنید تا خیالتان از بابت زیبایی و تناسب آنها راحت باشد.
  • تزیینات منزل را در ساعت های قبل از شروع جشن انجام دهید. برای این کار لازم است که به بهانه ای کودک، همسر یا هر شخص دیگری که جشن تولد برای اوست از منزل بیرون ببرید و تا بعد از رسیدن میهمان ها او را برنگردانید.
  • برای نوجوانان تم های اسپرت را در نظر بگیرید. البته باید تاکید کنیم که علاقه مندی ها و سلیقه ی هر فردی حرف اول را در انتخاب تم یا تزیینات و دیگر موارد می زند.
  • یکی از کارهایی که به شما توصیه می کنیم این است که اگر جشن تولد را در منزلتان برگزار می کنید، حتما فرش و مبل ها را جمع کرده و میز و صندلی تهیه کنید تا خیالتان از بابت کثیف شدنشان راحت باشد.
  • اگر جشن تولد را برای کودکتان برگزار می کنید بازی های کودکانه را در همان ساعت های ابتدای جشن برگزار کنید تا انرژی آنها خوب باشد و سپس با پذیرایی و کادو دادن جشن را به پایان برسانید.

برگزاری جشن تولد با تشریفات ثمینبرگزاری جشن تولد با تشریفات ثمین

برنامه ریزی جشن تولد با تشریفات ثمین

برگزاری جشن تولد نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد و اگر تعداد مهمان ها زیاد است و به دنبال تولدی باشکوه هستید، تشریفات ثمین در کنار شماست. این مجموعه تمام آنچه برای برگزاری جشن تولد بدون نقص و حرفه ای و به یادماندنی لازم است را در محیط های مورد نظر فراهم می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده نمونه کار می توانید با کارشناسان تشریفات ثمین تماس بگیرید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LerJxMdAAAAAPJW8bBw_VGAxoQSLjqAJlPopHKW