تشریفات عروسی و خدمات مجالس ثمین

نکات مهم قبل از سفارش کیک عروسی

24 فروردین ، 1402
تشریفات ثمین

در کنار تمام کارهایی که عروس و داماد باید قبل از مراسم عروسی انجام دهند، انتخاب کیک نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده و نیازمند این است که با دقت انجام شود. زمانی که عروس و داماد می خواهند برای مراسم عروسی کیک انتخاب کنند باید دقت کافی داشته باشند تا با مشکلی مواجه نشوند.

از جمله مواردی که در زمان انتخاب کیک باید به آن توجه داشت وزن کیک می باشد که باید با توجه به تعداد میهمانان تهیه شود. اندازه و ارتفاع کیک، نوع تزیینات، چگونگی جابجایی و هزینه ای که برای تهیه کیک در نظر دارند همگی مواردی مهم هستند که در زمان تهیه کیک باید در نظر گرفته شود.

در ادامه این متن از خدمات مجالس ثمین به بررسی نکات مهم قبل از سفارش کیک عروسی پرداخته و آنها را مورد بررسی کامل قرار می دهیم تا راهنمایی مفیدی برای افرادی باشد برای افرادی که درگیر این چالش هستند.

سفارش کیک عروسیسفارش کیک عروسی

در نظر گرفتن بودجه ای مشخص

یکی از مهم ترین مواردی که باید در سفارش کیک عروسی به آن توجه کنید این است که هزینه ای مشخص کنید تا با توجه به آن کیک را انتخاب کنید. بعد از ورود به قنادی و دیدن قیمت ها و هزینه تزیینات می توانید در مورد هزینه ای که در نظر دارید نیز تغییراتی داده و به نتیجه نهایی برسید که آیا هزینه ای که در نظر گرفته اید متناسب با قیمت ها می باشد یا خیر.

مشخص کردن تعداد میهمانان قبل از سفارش کیک عروسی

از دیگر موارد بسیار پر اهمیت، قبل از سفارش کیک عروسی مشخص کردن تعداد میهمانان می باشد. بدون شک همه میهمانان علاقه مند خواهند بود که مقداری از کیک عروسی شما را میل کنند. برای اینکه میهمان شما شبی زیبا و عالی داشته باشد باید به این موضوع اهمیت بدهید. به طور میانگین مقدار کیک برای هر شخص 150 گرم می باشد و شما می توانید با در نظر گرفتن تعداد میهمانان مقدار لازم کیک سفارش داده و وزنی را انتخاب کنید که مطمئن باشید به تمام میهمانان کیک خواهد رسید.

نکات سفارش کیک عروسینکات سفارش کیک عروسی

در نظر گرفتن فصل عروسی

در زمان انتخاب کیک های مختلف شما باید در نظر داشته باشید که فصل عروسی شما گرم می باشد یا سرد. اگر در فصل گرم مجلس عروسی را برگزار می کنید باید کیکی انتخاب کنید که مقاومت و دوام کافی در برابر دمای بالا داشته باشد. یا برای حمل و نقل آن و نگهداری تا زمان بریدن کیک شرایط استاندارد را داشته باشید.

حمل و نقل با ماشین یخچال دار و شرایط کاملا استاندارد اول از همه باید در نظر گرفته شود. بعد از رساندن کیک به تالار و سالن عروسی باید مکانی را در نظر بگیرید که دما کاملا مساعد باشد. اگر شرایط حمل و نقل و نگهداری استاندارد را ندراید باید کیکی را انتخاب کنید که روکش آن مقاومت خوبی داشته باشد و از خامه کمتری در تزیین آن استفاده شده باشد.

شرایط حمل و نقل

اگر ارتفاع کیکی که انتخاب می کنید بالاتر از حد معمول باشد و با خودرو شخصی تان قابل حمل و جابجایی نباشد باید ماشین یخچال دار تهیه کنید و یا مطمئن باشید که قنادی منتخبتان مجهز به ماشین یخچال دار بوده و برای جابجایی کیک عروسی می توانید از آن استفاده کنید. همچنین با در نظر گرفتن شرایط جوی و دمای هوا نیز شما بهتر است از ماشین های یخچال دار استفاده کنید. جابجایی کیک از قنادی تا تالار را به فردی بسپارید که مطمئن باشید حواس جمعی داشته و دقت کافی را در این کار دارد.

انتخاب کیک عروسیانتخاب کیک عروسی

مشخص کردن هزینه های جانبی

برخی از قنادی ها گل آرایی کیک را نیز برعهده گرفته و در زمان سفارش هزینه گل و تزیینات را نیز به شما می گویند. اما در برخی از موارد این کار توسط گل فروشی انجام می شود. یا مثلا برای جابجایی ممکن است یک قنادی هزینه ی زیادی در نظر نداشته باشد اما قنادی دیگری هزینه ماشین یخچال دار را با سود زیاد از شما در خواست کند یا هر موردی که در تزیینات به کار ببرد را با سود بالا روی فاکتور نهایی بیاورد و در زمان تحویل کیک شما را غافل گیر کند. برای اینکه خیالتان راحت باشد که هزینه در زمان تحویل تغییری نخواهد کرد بهتر است د ر همان ابتدای سفارش تمام این موراد را مشخص کنید.

زمان لازم را به قناد بدهید

اگر تصمیم دارید کیک عروسی تان را از بین مدل های خاص انتخاب کنید باید مطمئن باشید که زمان بر بوده و باید به قناد زمان کافی را بدهید تا از نتیجه کار او راضی باشید. حداقل از ده روز قبل به قنادی منتخبتان سر زده و در مورد سفارش و روز عروسی با او صحبت کرده و مشاوره های لازم را نیز از او بگیرید. قناد با توجه به فصل و زمان عروسی و شرایط تالار پیشنهادات بهتری را برای شما خواهد داشت.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

شمع آرایی عروسی

شام عروسي چي خوبه؟

دستپخت را امتحان کنید

تنها با شنیدن تعریف و تمجید از چند نفر، کار قنادی را قبول نکنید، بهترین کار این است که خودتان نیز دستپخت او را امتحان کنید. قبل از سفارش به صورت امتحانی به وی یک کیک کوچک با مدلی که انتخاب کرده اید را سفارش دهید. نتیجه ی این کار استرس کمتر و رضایت صددرصد از کیک عروسی خواهد بود.

کیک متناسب با سبک

اگر مراسم عروسی تان سبک خاصی دارد، مثلا وینتیج، بوهو یا روستیک یا فانتزی، کیکی که سفارش می دهید باید در تناسب کامل با تم و سبک عروسیتان باشد. اگر همخوانی بین کیک و سبک عروسی را رعایت نکنید، تقریبا نیمی از زحماتتان هدر خواهد رفت.

استفاده از گل طبیعی یا مصنوعی

در زمان سفارش کیک عروسی برای قناد مشخص کنید که تزیینات با گل مصنوعی باشد یا طبیعی. ماندگاری گل های طبیعی کمتر و هزینه بالاتری را به خود اختصاص خواهد داد، با توجه به این شرایط ممکن است گزینه شما تغییر کند. یا در مورد گل های طبیعی نظر خاصی داشته باشید و تمایل داشته باشید که گل مورد علاقه تان در تزیینات کیک مورد استفاده قرار گیرد.

کیک میوه ای یا مغزدار

یکی دیگر از مواردی که در زمان سفارش کیک باید به قنادی اطلاع بدهید، طعم و نوع کیک است. اگر به کیک میوه ای علاقه دارید یا می خواهید مغزهای خاص و مورد علاقه تان در آن به کار برده شود، حتما همان را از قنادی بخواهید تا از نتیجه کاملا راضی باشید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LerJxMdAAAAAPJW8bBw_VGAxoQSLjqAJlPopHKW