تشریفات عروسی و خدمات مجالس ثمین

غذاهایی که قبل از جشن عروسی نباید بخورید

24 فروردین ، 1402
تشریفات ثمین

اگر در روزهای آینده قرار است به مراسم عروسی بروید و یا اینکه جشن عروسی خودتان است باید بدانید که خوردن برخی از غذاها در چند روز آینده مخصوصا دو روز آخر ممنوع می باشد. برخی از غذاها ممکن است در شما ایجاد آلرژی کرده و یا معده شما واکنش جالبی نسبت به غذایی نشان ندهد.

اگر می خواهید در این مراسم عروسی کاملا سرحال باشید و خاطره ای بد از این لحظات برایتان به یادگار نماند باید در خوردن و آشامیدنتان کاملا دقت داشته باشید. مواد غذایی که به ذائقه تان خوش نمی آیند یا تا به حال آنها را امتحان نکرده اید را بگذارید برای روزهایی بعد تا استرسی از واکنش بدنتان نسبت به آن نداشته باشید. در این مطلب به طور کامل در مورد غذاهایی که قبل از جشن عروسی نباید بخورید، صحبت کرده و آنها را بررسی می کنیم. با ما در تشریفات ثمین همراه باشید.

خوراکی های عروسیخوراکی های عروسی

عروس و داماد چه غذاهایی را قبل از جشن عروسی نباید میل کنند؟

تاکید بیشتر برای عروس و داماد است زیرا این شب برای آنها مهم ترین شب زندگی شان بوده و باید با حال کاملا خوب در تالار حاضر شده و تا پایان مراسم در کنار عزیزانشان به شادی بپردازند، اما اگر به عنوان میهمان در مراسم عروسی حاضر می شوید، شما نیز باید حال خوبی داشته باشید. از جمله غذاهایی که عروس و داماد قبل از مجلس عروسی نباید بخورند می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

غذاهای آلرژی زا

یکی از مواد غذایی و نوشیدنی هایی که در روزهای نزدیک به مراسم عروسی نباید میل کنید، مواد غذایی هستند که از قبل به آنها آلرژی نشان داده اید. این مواد غذایی که سبب بروز عارضه هایی همچون تنگی نفس، آب ریزش بینی، دوبینی، آب ریزش چشم و دیگر موارد می شوند، می توانند در این مراسم مهم آرامش شما را به هم بزنند.

این مشکلات سبب به هم خوردن میکاپ و پاک شدن آرایش شده و همچنین چهره را کسل و ناراحت نشان خواهد داد. خوردن داروهای ضد آلرژی برای از بین بردن این واکنش ها نیز سبب بروز کسالت و نا توانی شده و از این طریق هم مشکل شما تشدید خواهد شد.

بنا بر آنچه گفته شد بهترین کار این است که از خوردن این مواد غذایی به شدت پرهیز کنید. برخی از مواد غذایی آلرژی زا بر روی پوست تاثیر گذاشته و مشکلاتی مانند قرمزی و خارش پوست را در پی دارند. در مراسم عروسی داشتن پوست درخشان سبب می شود که آرایش شما زیباتر و چهره ای شاداب تر و زیباتر داشته باشید.

غذاهای ممنوع قبل از عروسیغذاهای ممنوع قبل از عروسی

غذاهایی که مزاج سرد دارند

دسته بعدی از غذاها که در روزهای قبل از جشن عروسی نباید میل کنید، غذاهایی هستند که طبیعت و مزاج سرد دارند. این دسته از غذاها سبب بروز کسالت و کدری پوست شده و همچنین با سرد کردن معده سبب یبوست می شوند. فردی که دچار یبوست شده، خسته و کسل به نظر می آید و پوستی پژمرده خواهد داشت.

غذاهای نفاخ

برخی از مواد غذایی مانند حبوبات باعث ایجاد نفخ در معده می شود. گاهی این نفخ باعث تورم در صورت، چشم ها و همین طور شکم خود را بیشتر نشان داده و شما را چاق تر نشان خواهد داد. در روزهای قبل از جشن عروسی مخصوصا در شب قبل این نوع مواد غذایی را از لیست خوراکی هایتان حذف کنید. اگر ندانسته غذایی را میل کردید که در شما ایجاد نفخ داشت، به سرعت داروهایی را مصرف کنید که نفخ را از بین ببرند تا دچار مشکلات بعد از آن نشوید.

غذاهای دیر هضم

برخی از مواد غذایی برای هضم شدن به زمان بیشتری نیاز دارند، یا ممکن است معده شما به علت ضعف نتواند آنها را به سرعت هضم کند. این مواد غذایی شما را دچار مشکلات گوارشی مانند معده درد، کسالت بر اثر سنگینی معده و به دنبال آن یبوست و کدری یا رنگ پریدگی می کنند. بنا بر آنچه گفته شد از خوردن غذاهای سنگین و دیر هضم نیز باید جدا خودداری کنید، تا در زمان برگزاری مراسم کاملا سرحال و شاد باشید.

غذاهای مراسم عروسیغذاهای مراسم عروسی

خوردن غذاهایی که تا کنون تست نکرده اید قبل از جشن عروسی ممنوع!

روزهای قبل از برگزاری مراسم ممکن است به میهمانی دعوت شوید یا به رستورانی جدید بروید که غذاهای خاص سرو می کنند. این غذا ممکن است طبق ذائقه کشورهای دیگر یا با مواد غذایی باشد که شما تا کنون آنها را امتحان نکرده باشید.

مانند غذاهای پر ادویه متعلق به آسیای میانه و یا غذاهای دریایی مانند صدف، خرچنگ و غیره. ما به شما توصیه می کینم از امتحان کردن غذاهایی که تا کنون میل نکرده اید جدا پرهیز کنید، زیرا از عکس العمل معده و یا بروز آلرژی نسبت به این مواد غذایی اطلاعی ندارید.

فست فود

افراد به کرات دچار مسمومیت های غذایی، بعد از میل کردن فست فود می شوند. استفاده از مواد غذایی نامرغوب توسط برخی از شرکت های تولید کننده سوسیس و کالباس و غیره و همچنین نداشتن شرایط استاندارد نگهداری مواد غذایی توسط برخی از اغذیه فروشی های و مراکز طبخ فست فود سبب آلودگی می شود.

فساد مواد غذایی گاهی بسیار کم بوده و با طعم و عطر نمی توان آن را تخیص داد، اما بعد از خوردن دچار مسمومیت می شوید. برای اینکه بدون استرس جشن عروسی را بگذرانید و راهی بیمارستان نشوید بهترین کار این است که غذای ساده ای در منزل میل کرده و این چند روز را از غذاهای بیرون به دور باشید.

دیگر ما را را در این بخش دنبال نمایید

تزیین میوه برای تولد بزرگسال

لیست مواد غذایی برای خانه عروس

غذاهای سرخ کردنی ها قبل از جشن عروسی نخورید!

گاهی اوقات خوردن غذاهای سرخ کردنی سبب بروز مشکلاتی از قبیل معده درد می شود. به طور حتم دوست ندارید مراسم عروسی را با معده درد یا هر مشکل دیگری در معده تان تحمل کنید، بنابراین از خوردن این غذاها نیز خودداری کنید تا ساعت های خوبی را در کنار عزیزانتان سپری کنید.

غذاهایی که بیش از حد گرم هستند

غذاهایی که مزاج و طبیعت شان بیش از حد گرم می باشد، اغلب آلرژی زا نیز بوده و فرد را دچار مشکلات حساسیتی خواهد کرد. برخی از افراد نیز با خوردن غذاهای بسیار گرم دچار مشکلات پوستی از قبیل خارش و جوش های متعدد می شوند. بدون شک هیچ کسی دوست ندارد که در روز به این مهمی با صورتی پر از جوش در بین میهمانان حاضر شود. برای راحتی خیالتان این گونه مواد غذایی را نیز از لیست خود حذف کنید.

کلام آخر

از جمله مواد غذایی ممنوع در شب و روز قبل از عروسی، غذاهایی هستند که در ترکیب خود سیر دارند. بوی این گونه مواد غذایی در مدت زمان کم از معده و دهان شما حذف نخواهد شد و موجب آزار دیگران و خودتان خواهد بود.

به شما توصیه می کنیم از خوردن نوشیدنی هایی که شما دچار این مشکلات می کنند نیز مانند غذاها پرهیز کرده و از لیست تان تا بعد از جشن عروسی حذف کنید. نوشیدنی های گازدار باعث بروز نفخ و بزرگ تر شدن معده و شکم می شوند و این مشکل برای هیچ کس خوشایند نخواهد بود. میل کردن غذاهای سبک خانگی بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LerJxMdAAAAAPJW8bBw_VGAxoQSLjqAJlPopHKW