تشریفات عروسی و خدمات مجالس ثمین

نکات مهم اجاره سالن برای مراسم بله برون

31 فروردین ، 1402
تشریفات ثمین

نکات مهم اجاره سالن برای مراسم بله برون را فراموش نکنید. خانواده عروس ممکن است تصمیم به برگزاری این مراسم در سالن پذیرایی یا سالن های مخصوص بله برون بگیرند. بعد از انجام خواستگاری و گرفتن جواب مثبت، خانواده عروس و داماد باید خود را برای مراسم بله برون آماده سازند. برگزاری مراسم بله برون در سالن سبب راحت تر بودن خانواده ها می شود و آنها می توانند با خیال آسوده به بررسی موضوعات مرتبط به تاریخ عقد و عروسی، مهریه و دیگر موارد بپردازند. برای انتخاب سالن مناسب برای بله برون باید به تعداد میهمانان، کیفیت خدمات سالن، پیشینه ی درخشان سالن توجه بسیار زیادی نمود. در ادامه این مطلب به بررسی کامل تر مراسم بله برون و نکات مهم اجاره سالن برای مراسم بله برون خواهیم پرداخت.

baleboron1مراسم بله برون

مراسم بله برون چیست؟

بعد از اینکه خانواده عروس جواب مثبت اولیه را به خانواده داماد دادند، قرار برای مراسمی به عنوان بله برون گذاشته می شود. در برگزاری مراسم خصوصی مثل مراسم بله برون موارد زیر مورد بررسی و تصمیم گیری قرار می گیرند:

تعیین مهریه

تعیین تاریخ عقد

تعیین تاریخ برگزاری مراسم عروسی

تعیین برخی از حق و حقوقات مانند حق مسکن و حق طلاق

شروط لازم قبل از برگزاری مراسم عروسی

توافقات و تعیین کارها و خرید اقلام جهیزیه برای هر دو طرف

تعیین شیربها و دیگر موارد طبق رسومات خانواده ها

مشخص کردن شروط برای هر دو خانواده و زوجین

تعیین مکان برگزاری عقد

در این مراسم همچنین هدایایی بین دو خانواده رد و بدل می شود. مهم ترین قسمت این هدایا، هدایایی است که خانواده داماد برای عروس تهیه می کنند. این هدایا شامل انگشتر نشان، لباس، کفش، پارچه چادر سفید یا همان چادر عروس، شمعدان، شاخ نبات، کله قند و طلا می باشد. خانواده عروس نیز ممکن است بر اساس رسومات خود هدایای را برای داماد در نظر بگیرند. دسته گل، کیک بله برون و شیرینی نیز توسط خانواده داماد تهیه شده و در پایان این مراسم توسط عروس و داماد این کیک برش خورده و بین میهمانان تقسیم می شود. در مراسم بله برون همچنین خانواده عروس گیف و هدایایی یک شکل را طبق سلیقه و نظر خود به تعداد میهمانان تهیه کرده و در پایان به آنها تقدیم می کنند تا به یادگار از این جشن زیبا داشته باشند.

baleboron2تزئین مراسم بله برون

اجاره سالن برای مراسم بله برون

در اجاره سال برای مراسم بله برون نکات مهمی وجود دارند که باید به آنها توجه داشت از قبیل:

توجه به تعداد میهمان ها

یکی از مهم ترین مواردی که در انتخاب سالن مراسم بله برون باید در نظر گرفت، توجه به ظرفیت سالن و تعداد میهمان ها می باشد. با توجه به اینکه در این مراسم بزرگ ترها و افراد درجه یک دو خانواده حضور دارند و در طی مراسم باید به راحتی قادر به تبادل نظرات باشند و همچنین پذیرایی به خوبی صورت گیرد باید فضایی متناسب و تقریبا بزرگ در نظر گرفته شود. روف گاردن یکی از بهترین موارد و مکان ها برای برگذاری این مراسم می باشد.

توجه به خدماتی که سالن ها ارائه می دهند

خانواده ها باید تمام حواسشان در به بررسی موارد مرتبط با جشن عقد و عروسی داده و به همین دلیل برخی از موراد را به پرسنل و میهمان داران سالن می سپارند. انجام مواردی مانند پذیرایی، تزیینات و گل آرایی متناسب با مراسم، استقبال و بدرقه میهمانان و مورادی از این قبیل باید توسط پرسنل و میهمان داران انجام شود. در زمان عقد قرار داد خواستار انجام این وظایف از مسئول سالن شده و به کیفیت آن باید تاکید شود.

baleboron3برگزاری مراسم بله برون

توجه به سابقه سالن بله برون

قبل از اینکه سالنی را انتخاب کرده و با او قرار داد بسته شود باید به اندازه ی کافی در مورد سابقه و مراسماتی که در گذشته اجرا کرده اند تحقیقات به عمل آید. بررسی سایت های مربوط به سالن و جستجوی نظرات مشتری های گذشته می تواند به شما در این موضوع کمک کند. سالنی با سابقه ی درخشان خیال شما را از برگذاری مراسم به بهترین شکل راحت خواهد کرد. یک تیم موفق قادر است مراسمات را به بهترین نحو برگزار کرده و خاطره ای ماندگار را به همراه داشته باشد.

داشتن کادر مجرب

پرسنل و کادر خدمات سالن باید کاملا مجرب و کاربلد باشند. ظاهر مرتب و آراستگی متناسب با جایگاه، برخورد خوب و ادب و نزاکت در حد بسیار بالا، قدرت هماهنگی و مدیریت در انجام امور مربوط به خود و همگام بودن با بقیه گروه پرسنلی، انجام بدرقه و استقبال از میهمانان، کمک به میهمانان سالخورده یا افرادی که در رفت و آمد دچار سختی و مشکل هستند از جمله مواردی است که باید در مورد کادر سالن مورد بررسی و توجه قرار گیرد. هرگونه کم و کاست و کاهلی در انجام وظایف از سمت آنها سبب می شود میهمانی شما دچار نقص شود.

فضای لوکس و زیبا

فضایی که قرار است مراسم بله برون در آن انجام شود باید دارای تزییناتی مانند گل آرایی، شمع آرایی و نورپردازی باشد. داشتن سلیقه و هنر در آراستن فضا می تواند از یک محیط ساده، یک محیط لوکس و لاکچری بسازد. سالنی را انتخاب کنید که در تشریفات خود بهترین هنرمندان را برای انجام این خدمات داشته باشد.

داشتن پارکینگ

میهمانان برای چند ساعت باید با خیال راحت در این مراسم شرکت کرده و هیچ دغدغه ای به خاطر حضور در این مکان و مراسم نداشته باشند. برای دادن خیال راحت به میهمانان سالنی را انتخاب کنید که دارای پارکینگ متناسب با تعداد میهمانان داشته باشد.

جمع بندی

در انتخاب سالن برای مراسم بله برون مانند سایر مراسم ها باید به نکات متعددی توجه شود مانند ظرفیت پارکینگ، نوع خدمات، نظرات سایر افراد درباره سالن و سابقه فعالیت آن، لوکس و شیک بودن فضا و همچنین نحوه برخورد پرسنل! عدم توجه به هر  یک از این موارد می تواند منجر به مشکلات و خاطره ای ناخوشایند شود. تشریفات مراسم ثمین برای ثبت تجربه ای خاطره انگیز برای شما، آماده ارائه مشاوره در انتخاب بهترین سالن بله برون در تهران و مدیریت مراسم می باشد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LerJxMdAAAAAPJW8bBw_VGAxoQSLjqAJlPopHKW