تشریفات عروسی و خدمات مجالس ثمین

رایج ترین اشتباهات مهمانان در عروسی

22 بهمن ، 1401
تشریفات ثمین

در مراسمات عروسی اشتباهاتی رایج از سمت میهمانان اتفاق می افتد که برای عروس و داماد و گاهی برای دیگر میهمانان نیز ایجاد دردسر می کند. وقتی کارتی به مناسبت دعوت به عروسی برای افراد ارسال می شود پیوست با آن قوانینی نیز وجود دارد که گاهی ذکر شده و گاهی نیز شامل تمام مراسمات می شود و نیاز به ذکر ندارد و میهمانان ملزم به رعایت آن هستند.

اشتباهات میهمانان گاهی دردسر و مشکلات بسیار زیادی را برای عروس و داماد وخانواده هایشان به وجود می آورد بنابراین نمی توان از آنها چشم پوشی کرد. هیچ کس حق ندارد مهمترین شب زندگی دو نفر را به دلایل شخصی خودش و اشتباهات و ندانم کاری خراب کند. در این مطلب از تشریفات ثمین ما به رایج ترین اشتباهات مهمانان در عروسی می پردازیم. امید به اینکه با خواندن این مطلب این اشتباهات از رفتارهای افراد زیادی حذف شود.

اشتباهات مهمانان در عروسیاشتباهات مهمانان در عروسی

بدون دعوت شخصی را با خود به عروسی بردن

گاهی مشاهده می شود که شخصی به جشن عروسی دعوت می شود اما یکی از دوستان یا شخصی که برایش عزیز می باشد را با خود همراه می برد. همان طور که می دانیم سالن و تالار عروسی با توجه به تعداد میهمان ها انتخاب می شود و همچنین تدارکات، گیف های جشن و موارد پذیرایی نیز با توجه به تعداد میهمانان تهیه می شود. اگر شخص یا اشخاصی از بین میهمانان با خود همراهی را بدون دعوت آورده باشد، تالار با کمبود جا و مشکل در پذیرایی مواجه خواهد شد که این اتفاق برای عروس و داماد بسیار زجر آور و ناراحت کننده است.

همراه بردن کودکان در جشن مخصوص بزرگ ترها

یکی دیگر از اشتباهات میهمانان همراه بردن کودکان در جشن هایی است که تاکید شده از آوردن کودکان خودداری نمایید. برخی از خانواده ها می خواهند در جشن عروسی فقط بزرگترها حضور داشته باشند و برای این کار نیز دلایل شخصی خود را دارند، ایجاد رفاه بیشتر برای میهمانان از جمله این دلایل می باشد.

برخی از میهمانان به بهانه هایی مانند کسی برای نگه داری کودکشان نبوده یا مثلا فرزند من نوزاد است و نیاز به جا و پذیرایی ندارد، این قانون را نادیده می گیرند. این اشتباه سبب ایجاد مزاحمت و همچنین بی احترامی به افرادی می شود که در این مراسم حضور دارند.

مزاحمت بیش از حد برای عروس و داماد

بسیار طبیعی است که میهمانان تمایل به گرفتن عکس یادگاری با عروس و داماد داشته باشند. اما اگر قرار باشد تمام میهمانان و هر کدام چندین عکس بگیرند، سبب خستگی عروس و داماد خواهند شد. در مورد گرفتن عکس یادگاری این مورد نیز از اشتباهات می باشد که میهمانان از عکاس عروسی درخواست کنند از آنها عکس شخصی بگیرد.

اشتباهات مهمانان در مراسم عروسیاشتباهات مهمانان در مراسم عروسی

عدم رعایت نظم مخصوصا در زمان پذیرایی

در زمان پذیرایی مخصوصا در پذیرایی سلف سرویس برخی از میهمانان رعایت نظم و نزاکت را از یاد برده و به سمت میزهای پذیرایی حمله می کنند. این رفتار بسیار ناشایست بوده و ممکن است میز با کمبود غذایی مواجه شده و به میهمانی غذا نرسد یا کمتر برسد زیرا فردی تصمیم داشته بیش از حد غذایی را میل کند. این رفتار حمله مانند سبب به هم ریختگی میزهای پذیرایی نیز شده و اصلا جلوه ظاهری خوبی ندارد.

بدون پاسخ گذاشتن پیام دعوت یا دیر پاسخ دادن

امروز بر روی کارت های دعوت ذکر می شود که در صورت عدم شرکت در مراسم عروسی لطفا از چند روز قبل اطلاع بدهید و شماره ای به همین منظور بر روی کارت دعوت قرار داده می شود. ادب و احترام ایجاب می کند که این پیام بدون پاسخ نماند و اگر به هر دلیلی فرد قادر به حضور نیست، پیام تشکر و اطلاع رسانی را ارسال نماید. برخی از افراد این پیام را نادیده گرفته یا دیرتر از زمان مقرر ارسال می کنند و سبب می شوند تدارکات لازم برای شرکت آنها انجام شده و هزینه ی هنگفتی بر دوش عروس و داماد قرار گیرد.

سروصدای زیاد

اگر میهمانان سکوت را رعایت نکنند فضایی پر همهمه و غیر قابل تحمل را به وجود خواهند آورد. صحبت کردن با صدای بلند، استفاده بیش از حد از تلفن همراه، کم نکردن صدای زنگ تلفن، پخش موسیقی از تلفن همراه از جمله مواردی هستند که از سمت میهمانان انجام شده و سبب ایجاد ناراحتی برای دیگر میهمانان می شود.

استفاده از نوشیدنی های الکی و ایجاد مزاحمت برای میهمانان

از دیگر اتفاقاتی که در مراسمات عروسی بسیار به چشم می خورد، استفاده بیش از حد نوشیدنی های الکی توسط برخی از میهمانان می باشد. خلقیاتی که افراد در زمان مصرف الکل پیدا می کنند برای دیگر میهمانان و خانواده عروس و داماد سبب نگرانی و ناراحتی خواهد شد. این اشتباه میهمانان نیز باید مورد توجه قرار گرفته و تذکرات لازم قبل از مراسم عروسی داده شود.

پوشیدن لباس خارج از تم عروسی

برخی از عروس و دامادها تصمیم می گیرند در جشن عروسی خود تم رنگی خاصی را رعایت کنند و به همین سبب از قبل به میهمانان اعلام می کنند. این در خواست ممکن است نپوشیدن لباس سفید باشد که میهمانان باید آن را رعایت کنند.

برخی از میهمانان این تذکر و درخواست را نادیده گرفته و لباسی سفید به رنگ لباس عروس می پوشند. بریخ از میهمانان نیز رنگی کاملا در تضاد با تم درخواست شده را استفاده کرده و این کار سبب ایجاد بی نظمی و هدر رفتن زحمات دیگران می شود.

اشتباهات رایج مهمانان در عروسیاشتباهات رایج مهمانان در عروسی

پرخوری و یا در نظر نگرفتن ممنوعیت های غذایی شان

افرادی که دارای آلرژی هستند و یا به دلیل بیماری ممنوعیت های غذایی دارند باید توجه داشته باشند که در مراسم عروسی نیز  این رژیم را رعایت کنند. اگر شخصی به دلیل میل کردن مورادی که برایش ممنوعیت دارد دچار عارضه ای شود سبب ناراحتی عروس و داماد ودیگر میهمان ها شده و جشن عروسی را به سمت نگرانی می کشد. همچنین افرادی که پرخوری می کنند ممکن است دچار مشکلی شده که نیاز به درمان پیدا کنند و این اتفاق نیز زحمت و نگرانی دیگران را سبب خواهد شد.

عدم رعایت ادب با دیگر میهمانان و پرسنل تالار

میهمانان باید با یکدیگر و پرسنل و مهمانداران کاملا با ادب و نزاکت رفتار کرده و نظرات شخصی و خصومت هایشان را در مجلس عروسی مطرح نکنند. انجام ندادن هر یک از این رفتارها سبب ایجاد تنش و به هم ریختن نظم مجلس عروسی شده و ناراحتی عروس و داماد را فراهم خواهد کرد.

هدیه ندادن به عروس و داماد

عروس و داماد هزینه زیادی را برای جشن عروسی در نظر می گیرند و هدایایی که از سمت مهمانان دریافت می کنند می تواند بخشی از هزینه های آنها را جبران کند. برخی از میهمانان عروسی و جشن را وظیفه ی عروس و داماد دانسته و معتقدند که نباید هدیه ای به آنها بدهند. این اشتباه نیز از سمت میهمانان به کرات دیده شده و سبب دلخوری عروس و داماد و خانواده شان می شود.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LerJxMdAAAAAPJW8bBw_VGAxoQSLjqAJlPopHKW