تشریفات عروسی و خدمات مجالس ثمین

انواع نوشیدنی در تشریفات عروسی

20 دی ، 1401
تشریفات ثمین

استفاده از انواع نوشیدنی در تشریفات عروسی به عروس و داماد کمک می کند تا پذیرایی عالی داشته باشند. عروس و داماد و خانواده هایشان تمام توان خود را می گذارند تا مراسمی بی نظیر و شایسته را برگزار کنند. برای داشتن یک مراسم عروسی منحصر به فرد و بی عیب و نقص تمام جوانب باید در بهترین حالت برگزار شود، کوتاهی در یک قسمت سبب می شود تمام زحمات هدر برود.

همان طور که می دانیم پذیرایی بخش مهمی از یک مراسم بوده و باید به نحوی باشد که سلیقه های مختلفی را پاسخگو بوده و همه مهمان ها را راضی نگه دارد. یک قسمت از پذیرایی شامل سرو نوشیدنی ها می باشد که باید از لحاظ طعم، نحوه ی سرو و زیبایی ظاهری به آن توجه شود. در ادامه به بررسی انواع نوشیدنی درتشریفات عروسی پرداخته و بهترین ها را به شما معرفی می کنیم.

نوشیدنی های مناسب مراسم عروسینوشیدنی های مناسب مراسم عروسی

نوشیدنی عروسی

برای تهیه نوشیدنی باید با تشریفات مورد نظرتان مشورت کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. تشریفات با توجه به امکاناتی که دارد و با توجه به مواردی مانند فصل و مدت زمان عروسی گزینه هایی را به عروس و داماد پیشنهاد داده و آنها با توجه به بودجه ای که در نظر دارند انتخاب خود را از بین گزینه ها اعلام می کنند. برای انتخاب نوشیدنی عروسی باید به چند مورد توجه داشت که عبارتند از:

فصل برگزاری مراسم عروسی

اگر مجلس عروسی شما در فصل سرد برگزار می شود، می توانید به انتخاب های متنوع و متفاوت از نوشیدنی های گرم نیز توجه داشته باشید. استفاده از نوشیدنی های سرد نیز برای مراسمی که در هوای گرم برگزار می شود مناسب است. اما برخی از نوشیدنی را می توان برای تمام فصل ها سرو کرده که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

مدت زمان برگزاری مراسم

با توجه به زمانی که مراسم عروسی طول می کشد باید در تمام طول شب نوشیدنی هایی برای پذیرایی از مهمان ها تدارک دید. ابتدای مراسم، زمان صرف غذا و در انتهای شب و یا در ساعت های پایانی مراسم عروسی زمان های مناسبی برای انواع نوشیدنی تشریفات مراسم عروسی می باشد.

بودجه مورد نظر

با توجه به اینکه مراسم عروسی بسیار هزینه بر می باشد، عروس و داماد با برنامه ریزی بودجه خود را بین بخش های مختلف مراسم عروسی تقسیم می کنند. یکی از این بخش های بسیار مهم که هزینه ای نسبتا بالا نیز دارد، تهیه نوشیدنی برای مراسم عروسی می باشد. عروس و داماد با در نظر گرفتن هزینه بیشتر می توانند تنوع بیشتری به نوشیدنی های مراسم عروسی بدهند.

نکات مهم انتخاب نوشیدنی مراسم عروسینکات مهم انتخاب نوشیدنی مراسم عروسی

توجه به سلیقه های مختلف

یکی دیگر از مهم ترین مواردی که برای انتخاب نوشیدنی مراسم عروسی باید به آن توجه داشت، سلیقه های متنوع مهمان ها و محدودیتشان مخصوصا از نظر داشتن بیماری یا آلرژی می باشد. داشتن نوشیدنی شیرین، سرد، گرم، میوه ای و کم شیرینی به مهمان ها این اختیار را می دهد که با راحتی نوشیدنی مناسب خود را انتخاب کنند.

هزینه برای نوشیدنی

در کنار تمام این موارد باید توجه کنید که هزینه را صرف تهیه نوشیدنی هایی کنید که مورد پسند افراد زیادی باشد. از تهیه نوشیدنی های با طعم های بسیار خاص که افراد کمی به آنها علاقه نشان می دهند پرهیز کرده تا خیالتان از بابت رضایت همه مهمان ها و همچنین اسراف نشدن نوشیدنی ها و پولتان راحت باشد.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

انواع چیدمان مراسم عروسی

لیست مواد غذایی برای خانه عروس

معرفی انواع نوشیدنی های مناسب مراسم عروسی

بعد از در نظر گرفتن تمامی مواردی که در بالا گفته شد حالا می توان از بین نوشیدنی های متنوع یک انتخاب عالی داشت. نوشیدنی هایی که می توان در مراسم عروسی سرو کرد عبارتند از:

  • چای

چای نوشیدنی محبوب درصد بالایی از افراد جامعه بوده که در تمام فصل ها به نوشیدن آن اشتیاق نشان می دهند. این نوشیدنی برای زمان های مختلفی از مراسم عروسی مناسب می باشد.

  • هات چاکلت

هات چاکلت نیز یک نوشیدنی بسیار پر طرفدار است که برای مراسماتی مانند مراسم عروسی بسیار مناسب می باشد. این نوشیدنی در همان ساعات ابتدای مراسم برای انرژی دادن به مهمان ها سرو می شود.

  • قهوه

اگر می خواهید میمان های شما تا انتهای مراسم عروسی پر انرژی باشند، برای ساعت های انتهایی مراسم عروسی نوشیدن قهوه را در نظر بگیرید. این نوشیدنی انرژی زا و فرح بخش بوده و سبب می شود میهمان شما تا انتهای شب کاملا پرانرژی و سرحال باشد.

  • نسکافه

یکی دیگر از نوشیدنی های انرژی زا برای مراسمات عروسی که مدت طولانی دارند، نسکافه می باشد. این نوشیدنی مخصوصا در فصل سرد گزینه ای بی نظیر است تا انرژی مضاعفی را به میهمانان ببخشد.

  • نوشابه

نوشابه با داشتن طعم های مختلف در انواع شیشه، قوطی و بطری برای زمان صرف غذا کاملا مناسب می باشد و باید در انواع طعم ها خریداری شود تا پاسخگوی سلیقه های مختلف باشد. طعم هایی که مشتاقان بیشتری دارد را بیشتر تهیه کنید و کلا برای تمام نوشیدنی ها توجه داشته باشید که تعداد بیشتر از تعداد مهمان ها باشد تا با مشکلی مواجه نشوید.

نوشیدنی های مناسب مراسم عروسینوشیدنی های مناسب مراسم عروسی

  • دوغ

دوغ در بین ایرانیان یک نوشیدنی محبوب بوده که در کنار غذا میل می شود. این نوشیدنی نیز دارای تنوع در اسانس های مورد استفاده و همچنین انواع گازدار و بدون گاز بوده که باز هم برای داشتن خیالی راحت تر باید طعم های همه پسندتر را در تعداد بیشتری تهیه کنید.

  • آب میوه

آب میوه ها مخصوصا در فصل گرم یک نوشیدنی عالی و لذیذ می باشند. این نوشیدنی را معمولا همراه با شیرینی بر روی میزها قرار می دهند تا مهمان ها در طی مراسم از خود پذیرایی کنند.

  • موهیتو

نوشیدنی موهیتو یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی های موجود در منوها می باشد از این رو می توان حدس زد که بین میهمانان شما نیز درصد بالایی از افراد به نوشیدن آن تمایل داشته باشند. برای داشتن تنوع بالا در نوشیدنی این گزینه را نیز در نظر داشته باشید. خوشبختانه این نوشیدنی فرح بخش به صورت شیشه ای نیز در بازار موجود بوده که می توانید با توجه به تعداد مهمان ها آن را تهیه کرده و در کنار دیگر موارد پذیرایی بر روی میز قرار دهید.

  • آب معدنی

فرقی ندارد عروسی شما در چه فصل یا زمانی از شبانه روز برگزار شود، آب مهم ترین و لازم ترین نوشیدنی در مراسم عروسی می باشد. از قرار دادن بطری های کوچک آب معدنی بر روی میزها با توجه به تعداد افرادی که سر آن میز هستند نباید یادتان برود.

  • اسموتی

در فصل های گرم نوشیدنی های خنک، بسیار لذت بخش خواهد بود. نوشیدنی هایی که از نظر ظاهری نیز دارای تزیینات زیبایی هستند، در رنگ های مختلف می توانند سبب زیبایی بیشتر میز پذیرایی باشند. این نوشیدنی های زیبا و خوشمزه شامل انواع آب میوه، بستنی و اسموتی بوده که نباید از آنها غافل شوید.

  • نوشیدنی های تهیه شده از شیر

با استفاده از شیر می توان نوشیدنی های متنوعی اعم از سرد و گرم تهیه کرده و به عنوان نوشیدنی مراسم عروسی در نظر گرفت. شیر کاکائو، شیرموز، شیربستنی و شیر قهوه از جمله مواردی هستند که طرفداران بسیار زیادی داشته از این رو برای انتخاب نیز در اولویت هستند.

نوشیدنی های مناسب برای عروسی در تمام فصل ها

چای، نوشابه، آب معدنی و آب میوه از نوشیدنی هایی هستند که بسیار محبوب تر بوده و از ملزومات مراسم عروسی می باشند. بنابراین باید بدون شک در هر فصلی آنها را تهیه کرده و در اختیار میهمانان قرار دهید.

ارائه انواع نوشیدنی در تشریفات عروسی ثمین

تشریفات ثمین با سالها فعالیت در حوزه ارائه خدمات برگزاری مراسم عروسی و نامزدی و غیره، منوی متنوعی از انواع نوشیدنی را فراهم نموده است. متناسب با سبک عروسی، سلیقه عروس و داماد و فصل برگزاری مراسم می توانید از انواع نوشیدنی های این مجموعه استفاده کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LerJxMdAAAAAPJW8bBw_VGAxoQSLjqAJlPopHKW