تشریفات عروسی و خدمات مجالس ثمین

انواع سبک مراسم عروسی کدامند

09 آذر ، 1401
تشریفات ثمین

سبک مراسم عروسی در فرهنگ ها و کشورهای مختلف تفاوت های زیادی داشته و نوع پوشش، نحوه برگزاری مراسم و دیزاین های انجام شده و رنگ بندی و غیره منحصر به فرد هستند. علاوه بر مراسم عروسی با سبک های معمول، برخی از افراد ترجیح می دهند برای مهم ترین روز زندگی خود سبک و استایل خاصی را انتخاب کنند.

در این شرایط ویژگی های انواع سبک مراسم عروسی را باید بررس و در نهایت بر اساس خواسته و سلیقه خود گزینه مناسب را انتخاب کرد. با ما در تشریفات ثمین همراه باشید تا انواع سبک مراسم عروسی را معرفی و ویژگی های آنها را بررسی کنیم.

انواع سبک های عروسیانواع سبک های عروسی

مراسم عروسی به سبک بوهو

سبک بوهو برگرفته از زندگی کوچ نشینان کشور چک بوده و مورد پسند کسانی است که به هنر، موسیقی و طبیعت علاقه مند هستند. هر چیزی که در این سبک مورد استفاده قرار می گیرد از وسایل تا اکسسوری ها همگی الهام از طبیعت گرفته اند.

چوب، فانوس، شمع و گلهای طبیعی در این سبک بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. برای تزیین میز عقد، میز مهمانان، کارت عروسی و گیف های مورد استفاده همگی از وسایل کاملا طبیعی استفاده می کنند. رنگ های بژ، خردلی، سبز و آبی که یادآور طبیعت هستند در این سبک بسیار مشاهده می شود. لباس عروس با دامن های حریر و ریزشی، موی باز، آرایش لایت و دسته گلی از گل های وحشی مورد تایید این سبک می باشد.

مراسم عروسی به سبک کلاسیک

کلاسیک سبکی ساده و نوستالژی برای مجلس عروسی می باشد که از مشخصه های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از پر بر روی کلاه یا تاج عروس
  • استفاده از گردنبند مروارید برای عروس
  • در نظر گرفتن ماشین های قدیمی با رنگ قرمز به عنوان ماشین عروس
  • پوشیدن دستکش تور برای عروس
  • استفاده از لباس های تور و پرنسسی برای عروس
  • گل های مورد استفاده در این سبک برای تزیینات و دسته گل عروس شاما رز، میخک و ارکیده می باشند
  • رنگ های مورد استفاده در مراسم عروسی به سبک کلاسیک شیری، نقره ای، طلایی و نباتی هستند.

دیگر مقالات مرتبط با این مقاله را در این بخش دنبال نمایید

عروسی به سبک وینتیج

عروسی به سبک بوهو یا روستیک

برگزاری مراسم عروسی به سبک فانتزی

افرادی که می خواهند جشن عروسیشان پر از رنگ های شاد باشد و موسیقی شاد طنین انداز این مراسم باید مراسم به سبک فانتزی را انتخاب کنند. گیف عروسی با طراحی خاص و کاملا فانتزی، کارت دعوت با تصاویر فانتزی و منحصر به فرد را از یاد نبرید.

برای داشتن مراسم هر چه شادتر باید به مهمان ها توصیه شود که از رنگ های شاد استفاده کرده و لباسشان را از این رنگ ها انتخاب کنند. اگر تمایل به محدود کردن مهمان ها ندارید، لباس ساقدوش را از رنگ های شاد انتخاب کرده و گل آرایی و نورپردازی های داخل سالن را از بهترین و شادترین رنگ ها انتخاب کنید.

سبک عروسی وینتیج

در سبک وینتیج باید جزییاتی از مدل های قدیمی را در کنار مدل های مدرن مورد استفاده قرار داد. مثلا در مورد لباس عروس یا ساقدوش باید یک یا دو مورد از تزیینات لباس های قدیمی را انجام داد. آستین پفی، دست کش های تور، لباس هایی با یقه یا سر آستین تور دوزی شده، دامن پلیسه و یقه پوشیده همگی از مشخصه های لباس های قدیمی بوده که با انتخاب و سلیقه عروس یک یا دو مورد را باید بر روی لباس وی پیاده کرد. از دیگر مشخصه های عروسی به سبک وینتیج باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیک های ساده بدون فوندانت، بدون روکش یا نیمه روکش
  • دسته گل بدون زرق و برق که گل های گران قیمت نداشته و با گل های وحشی درست شده باشد
  • کارت عروسی به سبک وینتیج باید دارای طرح های خاص وینتیج بوده و به رنگ های ملیح انتخاب شود

سبک های مختلف مراسم عروسیسبک های مختلف مراسم عروسی

مراسم عروسی به سبک روستیک

برای برگزاری مراسم عروسی به سبک روستیک احتیاج به المان های روستایی دارید و نیاز نیست مراسم خود را حتما در یک روستا برگزار کنید. از نیمکت های چوبی و فانوس در تزیینات مربوط به این مراسم استفاده کرده و کارت های دعوت را با چوب، تور و کنف درست کنید. از دیگر نمادهای عروسی روستیک موارد زیر می باشند:

  • استفاده از مواد خام در تهیه گیف و دیگر تزیینات
  • استفاده از کارت عروسی دست ساز
  • عدم استفاده از وسایل زرق و برق دار
  • نورپردازی با فانوس و ریسه
  • لباس عروس آستین دار و راحت
  • کیک شبیه تنه درخت یا چوب و دارای المان های طبیعی مانند تزیین با گل های وحشی
  • دسته گل تهیه شده از گل های وحشی
  • تاج عروس دارای تزیینات با گل های ظریف و وحشی باشد
  • طراحی و تزیینات کاملا ساده و بدون آلایش

برگزاری عروسی مدرن

در برگزاری مراسم عروسی به سبک مدرن نیازمند تزیینات خاصی هستید از جمله اینکه صندلی ها را با پاپیون و پارچه های ساتن تزیین کنید. لباس و آرایش عروس باید در کمال سادگی انجام شود و نیاز به پوشیدن لباس هایی مملو از سنگ دوزی و مدل دار و چین و تورهای طرح دار و عجیب غریب نیست.

استفاده از گل با رنگ های ملیح و روشن از دیگر ملزومات عروسی مدرن می باشد. لباس ساقدوش را نیز کاملا ساده و ترجیحا بلند انتخاب کنید که دارای رنگ های ملیح مانند مرجانی و بژ باشند. هماهنگی در وسایل مورد استفاده و تزیینات و رنگ ها را در این سبک کاملا جوی گرفته و به آن توجه ویژه داشته باشید.

برگزاری مراسم عروسی به سبک دریایی

یکی از لاکچری ترین و رویایی ترین مراسمات عروسی، برگزاری جشن در ساحل و کنار دریا می باشد. برای برگزاری مراسم به سبک دریایی باید به هتل تالارهایی مراجعه کنید که چنین خدماتی دارند، برخی از این هتل تالارها که دارای ساحل اختصاصی هستند، پیش بینی این گونه مراسم را نیز در خدمات خود داشته و در صورت درخواست می توانند بهترین همکاری را با شما داشته باشند. باید توجه داشته باشید که هتل تالار مجوزات لازم برای برگزاری مراسم عروسی را در کنار دریا داشته باشد تا با مشکلی مواجه نشوید.

جشن عروسی کنار دریا نیازمند گل آرایی می باشد که با تم دریا در تناسب باشد، استفاده از گل های آبی، صورتی و سفید برای تزیینات بسیار توصیه می شود. در تزیینات صندلی و میز میهمانان استفاده از تور و حریر سفید و آبی می تواند بهترین گزینه باشد. لباس و آرایش عروس محدودیتی نداشته اما برای ارحتی در زمان رقصیدن استفاده از کفش های با پاشنه بلند توصیه نمی شود.

عروسی به سبک دریاییعروسی به سبک دریایی

سبک عروسی یونیک یا خلاق

برخی از عروس و دامادها برای پایین آوردن هزینه های مراسم عروسی شان تصمیم می گیرند به کمک خانواده و دوستانشان مراسم را برگزار کنند. انجام تدارکات و  تزیینات مربوط به سالن برگزاری مراسم عروسی، طراحی گیف و کارت عروسی را با هنر و خلاقیتی که دارند انجام می دهند. با انجام و اجرای سلیقه و نظراتی که دارند مراسم عروسی آنها در سبکی کاملا دلخواه و منحصر به فرد برگزار خواهد شد.

افراد جسور به این سبک علاقه نشان داده و با اعتماد به نفسی که دارند بهترین کارها را برای برگزاری بهترین مراسم عروسیشان انجام می دهند. این جشن عروسی متفاوت و خاص برای تمام مهمان ها نیز هیجان انگیز و فراموش نشدنی خواهد بود.

سبک مراسم عروسی لاکچری

پرهزینه ترین و پر طرفدارترین سبک برای برگزاری مراسم عروسی سبک لاکچری می باشد. عروس و داماد تمام تلاش خود را دارند که مراسم عروسی خود را در شکوه و تجملات برگزار کرده و هزینه زیادی را نیز صرف این خواسته می کنند.  کارهایی که باید برای مراسم عروسی لاکچری انجام داد شامل موارد زیر می باشد:

  • برگزاری مراسم عروسی در فضای باز و باغ تالارهای بزرگ
  • استفاده از ماشین های خاص و گران قیمت برای ماشین عروس
  • استفاده از لباس عروس پر زرق و برق و پرنسسی و دنباله دار
  • پذیرایی از مهمان ها به روش سلف سرویس
  • فیلمبرداری و عکاسی با تجهیزات بسیار مدرن

برگزاری مراسم عروسی با سبک های مختلف

اجرای هر یک از سبک های مراسم عروسی نیاز به دیزاین و انتخاب رنگ و چیدمان مناسب و غیره می باشد. به همین دلیل اغلب افراد به تنهایی نمی توانند تمام جزئیات را به درستی فراهم کنند. تشریفات ثمین به عنوان یکی از تیم های حرفه ای و باسابقه در این زمینه انواع سبک های مراسم عروسی را در تهران ارائه د اده و می توانید جشنی منحصر به فرد و خاصی را با آن تجربه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان تشریفات ثمین تماس بگیرید.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LerJxMdAAAAAPJW8bBw_VGAxoQSLjqAJlPopHKW