تشریفات عروسی و خدمات مجالس ثمین

عروسی به سبک بوهو یا روستیک چگونه است

07 آبان ، 1401
تشریفات ثمین

عروسی به سبک بوهو و روستیک جشن هایی منحصر به فرد و به یاد ماندنی برای عروس و داماد و مهمان ها خواهد بود. این دو سبک به دلیل زیبایی و جذابیتی که دارند. مورد توجه زوج های زیادی قرار گرفته است و دارای ویژگی های خاص خود می باشند که در ادامه این مطلب به بررسی و معرفی هر یک از آنها خواهیم پرداخت. با خدمات مجالس ثمین همراه باشید.

عروسی به سبک بوهو چگونه است؟

عروسی به سبک بوهو که تمام المان هایش برگرفته از طبیعت می باشد، دارای جذابیت خاصی بوده و حس و حال فراموش نشدنی را برای مهمان ها در پی خواهد داشت. سبک بوهو برگرفته از سبک زندگی کوچ نشینان بوهمیان در غرب کشور چک می باشد و بیشتر مناسب افرادی است که روحیه ای لطیف و شاعرانه دارند.

در این سبک خبری از زرق و برق ها و تجملات نبوده و سادگی دلیل زیبایی آن می باشد. برای آشنایی بیشتر و انتخاب با اطلاعات کافی، ویژگی های مجلس عروسی به این سبک را در ادامه توضیح می دهیم.

عروسی به سبک بوهوعروسی به سبک بوهو

ویژگی های عروسی به سبک بوهو

همان طور که اشاره کردیم تمامی المان های مورد استفاده در این سبک الهام گرفته از طبیعت و دست ساز می باشند. کیک، دسته گل، گیف، کارت دعوت و غیره همگی باید نشانی از طبیعت را در خود داشته باشند. استفاده از فانوس و شمع، گل های وحشی و طناب های کنفی در تزیینات این مراسم به وفور مشاهده می شود. آرایش لایت، موهای باز و تاج با گل های طبیعی از ویژگی های مناسب برای عروس در سبک بوهو می باشد که البته مهمان ها نیز در صورت تمایل می توانند این قوانین را رعایت کنند.

لباس عروس متناسب با سبک بوهو

لباس عروس به سبک بوهو را لزوما نباید بلند انتخاب کرد بلکه در این سبک به خاطر آزادی در انتخاب و عمل، لباس کوتاه و آستین دار نیز جایگاه ارزنده ای دارد. برای رنگ نیز محدودیتی در انتخاب رنگ سفید نبوده رنگ های بنفش روشن، آبی روشن، کرم و صورتی نیز مورد استفاده و استقبال قرار می گیرند. کفش هایی با پاشنه های کوتاه و بندهای پیچیده دور پا در کنار لباس کوتاه عروس زیبایی بسیاری خواهد داشت.

کارت دعوت عروسی به سبک بوهو

از آنجا که کارت دعوت باید دست ساز باشد برای تهیه آن می توان از نوارهای کتان و گل های خشک استفاده کرد. ابتدا یک برگ کاغذ که متن دعوتنامه بر روی آن به صورت دست نویس شده است را تهیه کرده سپس گلها را با تور و کنف یا کتان بر روی آن قرار داده و تزیین کنید.

یا بر روی یک کوزه یا گلدان سفالی گلها را چسبانده و متن دعوتنامه را در گوشه ای از آن یادداشت کنید. این کارت دعوت منحصر به فرد می تواند به عنوان یادگار از یک جشن خاطره انگیز برای همیشه در منزل مهمانان عروسی باقی بماند.

دییگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

عروسی مختلط در باغ

عروسی به سبک وینتیج

کیک عروسی به سبک بوهو

کیک عروسی به سبک بوهو را می توان از بین کیک های بدون خامه کشی یا همان کیک های نیکد انتخاب کرد. کیک هایی با تزییناتی از گل های وحشی به رنگ های بسیار ملیح و زیبا. برای این تزیینات هم می توانید از گلهای طبیعی استفاده کنید هم اینکه از هنر گلسازی با خامه و کاردک بهره برده و شکوفه های زیبایی را بر روی کیک قرار دهید. استفاده از رنگ سبز در تزیینات کیک عروسی را از یاد نبرید.

کیک با روکش خامه ای طرح دار و نامنظم از دیگر ایده های مناسب کیک عروسی به سبک بوهو می باشد. این کیک را همچنین می توان با گل های خشک، پر یا شاخه های درخت کاج و سرو تزیین کرد. روکش های خامه ای رنگی نیز می توانند یک انتخاب درست برای کیک عروسی در سبک بوهو باشند. توجه داشته باشید که رنگ های طبیعی و خاکی بیشتر مورد استفاده قرار گیرند.

دسته گل عروس در سبک بوهو

یکی از مهم ترین بخش های انتخاب اکسسوری های عروسی بعد از لباس عروس، دسته گل او می باشد. دسته گل مناسب سبک بوهو باید دارای گل های وحشی و با رنگ های مختلف و زیبا باشد. گل های مورد استفاده در این دسته گل نباید هم اندازه و یکدست باشند. بستن دسته گل با یک نخ کنفی یا نوارهای کتان کار درست و زیباتری خواهد بود. یک دسته گل که گویی از گوشه ی جنگل چیده و درهم پیچیده شده باشد.

دسته گل به سبک بوهودسته گل به سبک بوهو

رنگ ها در عروسی به سبک بوهو

رنگ های مورد تایید این سبک رنگ های الهام گرفته از طبیعت و خاک می باشند. بژ، صورتی کمرنگ، شیری، آبی روشن، بنفش روشن و سبزهای بسیار روشن از جمله رنگ هایی هستند که یادآور طبیعت بوده و در جزییات این مراسم مورداستفاده قرار می گیرد.

دیزاین عروسی به سبک بوهو

استفاده از میزهای چوبی که بر روی آن شیشه های عسل و مربا قرار گرفته، گلدان های سفالی و فانوس و ریسه های نور در دکوراسیون جشن عروسی به سبک بوهو مشاهده می شود. تابلوی چوبی در ورودی مکان عروسی که با گل های طبیعی تزیین شده و اسم عروس و داماد بر روی آن نوشته شده است از دیگر مورادی می باشد که در عروسی به سبک بوهو مشاهده می شود.

عروسی به سبک روستیک چگونه است؟

عروسی به سبک روستیک نیز یکی از پرطرفدارترین سبک ها می باشد که این روزها رواج پیدا کرده است. این سبک شباهت بسیار زیادی به بوهو دارد و از زندگی روستایی و المان های روستایی الهام گرفته است. در ادامه به ویژگی های عروسی به سبک روستیک اشاره می کنیم.

ویژگی های عروسی به سبک روستیک

  • این جشن به دور از تجملات بوده و بسیار ساده برگزار می شود.
  • المان های این سبک طبیعی و برگرفته از طبیعت می باشند.
  • برگزاری مراسم عروسی به سبک روستیک در فضایی باز صورت می گیرد.
  • گل ها در سبک روستیک نقش بسیار ارزنده و جایگاه ویژه ای دارند.
  • عدم پیروی از یک قانون خاص و عدم استفاده از وسایل زرق و برق دار از دیگرویژگی های مهم در این سبک می باشند.
  • کیک متناسب با عروسی به سبک روستیک  اغلب شبیه به تنه یا شاخه ای از درخت تهیه می شود.
  • لباس راحت، ساده با دامنی که پارچه آن لخت و دارای ریزش می باشد، برای عروس و یا مهمانان مورد تایید جشن عروسی به سبک روستیک می باشد.

عروسی به سبک روستیکعروسی به سبک روستیک

تفاوت عروسی سبک بوهو و روستیک چیست؟

بر اساس ویژگی هایی که برای عروسی به سبک روستیک و بوهو ارائه شد، در حالت کلی می توان گفت این دو بک شباهت زیادی با هم دارند. اما تفاوت اصلی در این است که در سبک بوهو بیشتر ترکیبی از فرهنگ های مختلف به چشم میخورد. این در حالیست که روستیک به استفاده از المان های طبیعی تمرکز دارد.

برگزاری مراسم عروسی با سبک های مختلف

برای برگزاری عروسی با سبک های بوهو و روستیک و مدرن و غیره کافیست با تشریفات ثمین همراه باشید. این مجموعه با سالها تجربه و شناخت کامل سبک های مختلف دیزاین سالن عروس و سایر بخش ها را به بهترین شکل ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده نمونه کار می توانید با مجموعه تشریفات ثمین تماس بگیرید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LerJxMdAAAAAPJW8bBw_VGAxoQSLjqAJlPopHKW