تشریفات عروسی و خدمات مجالس ثمین

تزیین شیک و زیبای آشپزخانه عروس ایرانی

07 آبان ، 1401
تشریفات ثمین

یکی از مهم ترین بخش های تزیین و چیدمان جهیزیه عروس، تزیین آشپزخانه عروس شیک و زیبا می باشد. تازه عروس ها و اطرافیانشان در زمان چیدمان جهیزیه تمام هنر و خلاقیت خود را به کار گرفته و سعی در هر چه زیباتر کردن منزل عروس دارند. تاثیر گذارترین قسمت منزل آشپزخانه می باشد که شامل داخل و روی کابینت ها و داخل یخچال است.

چیدمان باید در عین زیبایی دارای نظم بوده و از تمام فضا استفاده ی مفیدی شده باشد. با توجه به وسایل لوکس و متنوع و توجه ویژه به تزیین آنها می توان یک آشپزخانه زیبا را تزیین کرده و به این وسیله به زیبایی جلوه ی ظاهری منزل نوعروس کمک زیادی کرد. در ادامه این بحث در مورد تزیینات مربوط به آشپزخانه عروس ایرانی می پردازیم. با ما در تشریفات ثمین همراه باشید.

تزیین آشپزخانه خانه عروستزیین آشپزخانه خانه عروس

تزیین آشپزخانه عروس ایرانی منحصر به فرد

ایده های تزیینات آشپزخانه بسیار متنوع و بالا می باشد، زیرا وسایل آشپزخانه دارای تنوع بالایی هستند. تعداد بالای وسایل، رنگ، شکل، فرم، جنس و کاربرد باعث بالارفتن تنوع در چیدمان می شود. از این رو افراد با سلیقه های متفاوت می توانند الگوی مورد پسند خود را انتخاب کرده و با تزریق کمی خلاقیت یک فضای منحصر به فرد و زیبا به وجود آورند. این زیبایی علاوه بر اینکه تحسین اطرافیان را در پی دارد، به صاحب منزل نیز حس شوق و آرامش در زمان آشپزی و استفاده از این محیط را خواهد داد.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

لیست مواد غذایی عروس

آموزش تزیین جایگاه عروس و داماد در خانه

رعایت نظم در تزیین آشپزخانه عروس ایرانی

با توجه به کوچک شدن متراژ آشپزخانه ها اولین موضوعی که در چیدمان و تزیین آشپزخانه عروس شیک باید به آن توجه کرد استفاده مفید از فضای داخل کابینت و کشوها می باشد. تزیینات نباید به گونه انجام شود که فضای اضافه اشغال کند.

رعایت نظم یکی از راه هایی است که کمک می کند از فضای موجود در داخل کابینت به بهترین نحو استفاده کنید. توجه داشته باشید که نظم علاوه بر این زیبایی فضای کابینت را چند برابر می کند. یک چیدمان منظم در زمان آشپزی باعث می شود شخص با خیال راحت تر و در اسرع وقت به وسایل مورد نیازش دسترسی داشته باشد.

نظم بخشیدن به آشپزخانه عروسنظم بخشیدن به آشپزخانه عروس

چیدمان و تزیین داخل کابینت آشپزخانه عروس

در تزیین آشپزخانه عروس ایرانی جدید توجه داشته باشید که تمام اجزا مربوط به یک سرویس را در کنار یکدیگر و در یک طبقه قرار دهید. از انبار کردن وسایل و چیدن آنها بر روی یکدیگر خودداری کنید این کار نه تنها زیبایی ندارد بلکه در زمان نیاز و برداشتن ظروف برای استفاده مشکلات و زحمت در پی خواهد داشت.

ظروف و وسایل را اولویت بندی کرده و به همین ترتیب آنها را در کابینت و کشوهای در دسترس تر قرار دهید. از کنار هم قرار دادن ظروف با رنگ های مختلف در کنار یکدیگر خودداری کنید، زیرا این کار کابینت ها را شلوغ و به هم ریخته نشان داده و جلوه ی ظاهری خوبی نیز ندارد.

تزیین کابینت آشپزخانه عروستزیین کابینت آشپزخانه عروس

یخچال در تزیین آشپزخانه عروس جدید

یکی دیگر از قسمت های مورد توجه در تزیین آشپزخانه عروس جدید، تزیینات مربوط به یخچال می باشد. تزیین یخچال بسیار پرکارتر بوده و خلاقیت و سلیقه ی زیادی را نیاز دارد. قرار دادن مواد غذایی و تزیین آنها سبب بهتر دیده شدن فضای یخچال و آشپزخانه می شود. با هنر میوه آرایی می توان میوه ها را به بهترین شکل تزیین کرده و در داخل یخچال قرار داد.

بسته بندی های منظم و زیبا و یک شکل برای مواد غذایی داخل فریزر و یخچال باعث می شود که تزیینات علاوه بر زیبایی در نظم بسیار بالایی قرار بگیرند. ظروف مخصوص بسته بندی مواد غذایی این امکان را به شما می دهند که از فضای در اختیارتان بهترین استفاده را داشته باشید.

تزیین یخچال آشپزخانه عروستزیین یخچال آشپزخانه عروس

چیدمان وسایل برقی در تزیین آشپزخانه شیک ایرانی

برای چیدن وسایل برقی نیز باید ابتدا آنها را اولویت بندی کرده و به ترتیب اولویت در دسترس قرار دهید. چیدمانی منظم و در کنار آن استفاده از وسایل تزیینی نیز برای کابینت وسایل برقی لازم می باشد.

تزیین ظرف سیب زمینی و پیاز برای آشپزخانه عروس ایرانی

تزیینات سیب زمینی پیاز را می توانید با کمک گرفتن از تور و روبان انجام داده و آنها را به اشکال فانتزی و عروسکی درآورید.

قرارگیری ظروف در آشپزخانه عروس

کلام آخر

در کنار تمام تلاش ها برای تزیین آشپزخانه عروس برخی از وسایل هستند که باید در نهایت سلیقه خریداری شوند تا فضای آشپزخانه را بی عیب و نقص نشان دهد. یکی از این وسایل فرش آشپزخانه می باشد. طرح های بسیار زیبا و فانتزی در بازار موجود می باشد اما باید توجه داشته باشید که فرشی را انتخاب کنید که از لحاظ طرح و رنگ بندی با تزیینات و وسایل آشپزخانه در ارتباط باشد. مرتبط بودن رنگ کابینت، پرده، فرش و دیگر وسایلی که در دکور داخلی آشپزخانه عروس موجود است نظم را به وجود می آورد که زیبایی بیشتر این فضا را ممکن می سازد.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LerJxMdAAAAAPJW8bBw_VGAxoQSLjqAJlPopHKW