تشریفات عروسی و خدمات مجالس ثمین

با عروسی به سبک وینتیج بیشتر آشنا شوید

12 مهر ، 1401
تشریفات ثمین

عروسی به سبک وینتیج یکی از انتخاب های عالی برای افرادیست که برای مهم ترین روز زندگی خود به دنبال تجملات نبوده و سادگی را در عین شیک بودن در اولویت قرار می دهند. در این سبک بیشتر به استفاده از طرح های قدیمی تمرکز میشود و به همین دلیل وسایل عتیقه در سالن پذیرایی آن به چشم میخورد.

نحوه دیزاین کیک، نوع و مدل لباس عروس، تاج و تل های استفاده شده و چیدمان سالن و تالار عروسی همگی در سبک وینتیج حس و حال قدیم را زنده می کند و نوعی نوستالوژی را به همراه دارد. خدمات عروسی ثمین در ادامه به مهم ترین ویژگی های عروسی سبک وینتیج اشاره خواهد داشت.

برگزاری عروسی به سبک وینتیجبرگزاری عروسی به سبک وینتیج

عروسی به سبک وینتیج چیست؟

وینتیج یکی از پرطرفدارترین سبک ها در دنیای مد و دکوراسیون می باشد که بیشتر مورد توجه افرادی واقع شده است که سلیقه خاص و منحصر به فرد دارند. این قبیل افراد تجملات و استفاده از وسایل مد روز را کنار گذاشته و زیبایی را در وسایل قدیمی و عتیقه جستجو می کنند. عروسی به سبک وینتیج به شیوه ای از برگزاری مراسم عروسی گفته میشود که استفاده از رنگ، وسایل و کیک و لباس و غیره بر اساس مد قدیم است. در واقع در عروسی سبک وینتیج تمام جوانب مراسم به گونه ای برنامه ریزی میشود که حس و حال قدیمی و نوستالوژی را در افراد زنده کند.

لباس استفاده شده برای عروس و داماد، نحوه دیزاین تالار و چیدمان عروسی مانند گل و غیره بر اساس مدل هایی انتخاب میشود که در گذشته مد بوده و در حال حاضر از مد افتاده و قدیمی شده است. دقت داشته باشید که وسایل استفاده شده برای برگزاری عروسی وینتیج نباید طرح قدیم باشد، بلکه باید واقعا کهنه و قدیمی باشند. البته وسایل بیش از اندازه رنگ و رو رفته نیز در این سبک کاربرد ندارد و باید به زیبایی ظاهری در انتخاب آنها توجه شود.

پربازدیدترین مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

تزئین جایگاه عروس و داماد

عکاسی و فیلمبرداری عروسی

دیزاین سالن عروسی به سبک وینتیج

یکی از مهم ترین کارهایی که در برگزاری مجالس عروسی به سبک وینتیج باید به آن توجه داشت، نحوه دیزاین تالار و سالن عروسی می باشد. برای اینکه بتوانید به بهتین شکل حس و حال قدیمی بودن را در سالن عروسی ایجاد کنید، پیشنهادات زیر می توانند گزینه های مناسبی باشند:

  • اگر صندلی های سالن عروسی مدرن و جدید هستند، می توانید از روکش های پارچه ای برای آنها استفاده کنید. استفاده از پارچه هایی با طرح های قدیمی برای صندلی ها می توانند جلوه خوبی داشته باشند.
  • روی میزهای پذیرایی می توانید از چراغ فانوس و شمعدان های قدیمی استفاده کنید.
  • ظروف پذیرایی را تا حد امکان از طرح های قدیمی که دیگر مد نمی باشند انتخاب کنید. ظروف چینی با طرح های قدیمی برای این منظور مناسب هستند.
  • سعی کنید به جای گل آرایی هایی با سبک های جدید و گل های لوکس، بیشتر از گل های طبیعی ارزان استفاده کنید.
  • برای اطراف گلدان های روی میز می توانید از روبان های توری و دانتل استفاده کنید.
  • به جای پایه های فلزی بسیار لوکس، برای زیر کیک می توانید از تنه برش خورده درخت استفاده کنید. قرار گرفتن چند شاخه و برگ کنار چوب زیر کیک می تواند حس و حال بسیار خوبی را در افراد ایجاد کند.

دیزاین مراسم عروسی به سبک وینتیجدیزاین مراسم عروسی به سبک وینتیج

انتخاب کیک عروسی به سبک وینتیج

از کارهای بسیار مهم برای برگزاری عروسی به سبک وینتیج می توان به انتخاب کیک های مناسب آن اشاره کرد.

  • کیک های به کار رفته در این سبک بدون فوندانت و طرح های مدرن و امروزی اجرا میشوند. در عوض می توانید روی آنها را با مروارید و گل های طبیعی و دانتل های جذاب با طرح های قدیمی تزئین کنید.
  • یکی از کارهای بسیار مناسب، روکش نکردن تمام بخش های کیک با خامه می باشد. سعی کنید بخش هایی از کیک از زیر روکش دیده شود و کیک حالت قدیمی به خود بگیرد.
  • برای تزئین روی کیک می توانید از مجسمه های قدیمی استفاده کنید که وزن و ابعاد کمی داشته باشند و با حس و حال عروسی سازگار باشند. به عنوان مثال دو مجسمه کوچک پرنده به خوبی می توانند در کنار گل های طبیعی روی کیک با شرایط مراسم عروسی سازگار باشند.
  • کیک های سبک ویکتوریا در این سبک بسیار کاربرد دارند. این مدل کیک در عین حال که قدیمی هستند، بسیار شیک بوده و شک نکنید که از انتخابتان راضی خواهید بود.

کیک عروسی به سبک وینتیجکیک عروسی به سبک وینتیج

انتخاب لباس عروسی به سبک وینتیج

گام مهم بعدی برای برگزاری عروسی به سبک وینتیج، انتخاب لباس مناسب برای عروس و داماد است. با توجه به اینکه لباس آقایان تنوع مدل زیادی ندارد، بهتر است به پارچه و رنگ آن و همچنین کراوات دقت کنید. کراوات های قدیمی که دیگر با هیچ استایلی استفاده نمیشوند و کاملا از مد افتاده اند می توانند انتخاب خوبی محسوب شوند. با کمی مرور مدل های کت و شلوار قدیمی می توانید طرح های متنوع و زیادی را جستجو کنید.

لباس عروس سبک وینتیج نیز باید به خوبی حس و حال روزهای قدیم را در مهمانان زنده کند. به عنوان مثال، دامن های چند طبقه، آستین های پفی، لباس عروس های دانتل، تاج و تل های ساده طرح گل، دسته عروس با گل های طبیعی همگی انتخاب های مناسبی خواهند بود. برای آرایش عروس نیز بهتر است مدل موهای قدیمی را انتخاب کنید و آرایش را تا حد امکان ساده در نظر بگیرید.

لباس عروس به سبک وینتیجلباس عروس به سبک وینتیج

تفاوت سبک عروسی دینتیج و کلاسیک چیست؟

با توجه به اینکه در سبک های وینتیج و کلاسیک هر دو به قدیمی بودن طرح ها توجه میشود، ممکن است برخی افراد آنها را یکسان در نظر بگیرند. عروسی سبک وینتیج با کلاسیک کاملا متفاوت است. در سبک کلاسیک وسایلی استفاده میشود که قدیمی هستند، اما در حال حاضر نیز مد بوده و کاربرد دارند.

این در حالیست که در سبک وینتیج وسایل قدیمی نباید مُد باشند و این مهم ترین تفاوت در این دو سبک است. علاوه براین، در سبک های کلاسیک تجملات اهمیت زیادی دارد اما در وینتیج سادگی در اولویت است.

برگزاری مراسم عروسی به سبک وینتیج

برای تجربه لحظاتی منحصر به فرد در بهترین و مهم ترین روز زندگی خود، کافیست با تشریفات ثمین همراه باشید. این مجموعه انواع سبک های عروسی را در بهترین باغ تالارهای تهران و سالن های مختلف اجرا نموده و خاطراتی فراموش نشدنی را برایتان رقم خواهد زد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LerJxMdAAAAAPJW8bBw_VGAxoQSLjqAJlPopHKW