تشریفات عروسی و خدمات مجالس ثمین

مزایای انتخاب سالن اجتماعات برای بله برون

08 شهریور ، 1402
تشریفات ثمین

دوران کرونا، تاثیر شگرفی در کوچک شدن مراسم‌های مختلف ازدواج و حتی حذف بسیاری از آن‌ها داشت. بااین‌حال، برخی از رسم‌های خانوادگی هنوز برای جوانان اهمیت دارد و تلاش می‌کنند تا این رسومات را متناسب با شئونات خانوادۀ خود برگزار کنند. بااین‌وجود، انتخاب سالن اجتماعات برای بله برون یا نامزدی، گزینۀ معقولی به‌نظر‌می‌رسد.

کوچک‌شدن خانه‌های امروزی، کاهش تعداد اعضای خانواده و جمع‌وجورتر برگزار شدن مهمانی‌ها، این امکان را به زوج‌های جوان می‌دهد تا مراسمات خود را در حجمی کوچک، اما رسمی و شیک برگزار کنند. اگر شما هم در حال تدارک دیدن مراسم بله برون یا نامزدی خود هستید، این مقاله را بخوانید تا با دلایل و مزایای برگزاری مراسم در سالن اجتماعات آشنا شوید.

دلایل برگزاری مراسم بله برون در سالن اجتماعات

خانواده‌ها به دلایل متعددی تصمیم ‌می‌گیرند مراسم بله برون را در سالن اجتماعات برگزار کنند. در ادامه، به برخی از مهم‌ترین این دلایل خواهیم پرداخت.

تصویری از برگزاری مراسم بله برون در سالن اجتماعات

 فضای کافی برای پذیرایی از میهمانان

 امروزه به دلیل آپارتمان نشینی، خیلی از مردم با کمبود فضا جهت برگزاری مراسمات خود روبرو هستند. بله برون نیز جزو همین مجالس است. اما شما نگران این مورد نباشید؛ چون با اجاره سالن اجتماعات برای بله برون همه این مشکلات به سادگی رفع خواهد شد.

صرفه جویی در وقت و انرژی

همانطور که می‌دانید مراسم بله برون به تدارکات زیاد و مختص به خود نیاز دارد. در نتیجه خانواده‌ها باید به عالی‌ترین شکل، مقدمات مورد نیاز را برای برگزاری این مراسم فراهم کنند. چنین کاری سختی‌های خاص خود را دارد و کمتر کسی می‌تواند با چنین دشواری‌هایی کنار بیاید. بنابراین افراد تصمیم می‌گیرند که با اجاره سالن اجتماعات برای بله برون، وظایفی چون دیزاین محیط، پذیرایی و… را بر عهده پرسنل  قرار دهند. دراین‌صورت، می‌توانند تمام انرژی خود را برای خوشامدگویی به میهمانان بگذارند و روز به یاد ماندنی و خاطره انگیزی را بسازند.

عدم نیاز به تغییر دکوراسیون

تغییر چیدمان وسایل خانه و دکوراسیون آن برای برگزاری مراسم، کار چندان راحتی نیست. ممکن است مجبور شوید جای مبلمان را عوض کنید یا برخی وسایل را به اتاق‌های دیگر منتقل کنید. درحالی‌که در سالن اجتماعات می‌توانید دیزاین و چیدمان سالن را هرطور که می‌خواهید بچینید. این کار با وجود فضای باز سالن، بسیار آسان خواهد بود. ضمن اینکه می‌توانید با تیم برگزارکنندۀ مراسم مشورت کنید و نکات مهم اجاره میز و صندلی یا سایر وسایل دکوراتیو را از آن‌ها بپرسید.

برگزاری مراسمی رسمی تر

برگزاری مراسم های مختلف ازدواج (مانند بله برون، نامزدی، عقد، حنابندان و...) در خانه، اگرچه لذتی وصف‌نشدنی دارد؛ اما چندان رسمی به‌نظر‌نمی‌رسد. در این مجالس معمولا افراد نزدیک به دو خوانواده دعوت می‌شود. بنابراین ممکن است شما نزد خویشاوندان همسر آیندۀ خود، احساس راحتی چندانی نداشته باشید و دلتان نخواهد در منزل خود از آن‌ها پذیرایی کنید. دراین‌صورت، پیشنهاد ما برگزاری مراسم در سالن اجتماعات است. چراکه می‌توانید از تشریفات مراسم بله برون استفاده کنید و شکل رسمی‌تر و شیک‌تری به مجلس خود ببخشید.

پذیرایی آسان تر

بعد از انتخاب سالن اجتماعات باید مشخص کنید که در مراسم بله برون مهمانان را به صرف کدام وعده غذایی دعوت می‌کنید؟

 این موضوع معمولا در جلسه خواستگاری مطرح می‌شود و خانواده‌ها باید طبق توافقات انجام شده، تدارکات مورد نیاز را فراهم کنند. اگر مراسم بله برون به صرف عصرانه است، باید شیرینی و نوشیدنی‌های مورد نظرتان را انتخاب کرده و برای روز مراسم سفارش دهید. در‌صورتی که مهمان‌هایتان را به صرف شام دعوت می‌کنید، به فکر سفارش غذا و دسر و نوشیدنی‌های مناسب باشید. اما درهرصورت، پذیرایی از میهمانان در سالن راحت‌تر از منزل خواهد بود.

هزینه اجاره سالن اجتماعات برای بله برون

اجاره سالن اجتماعات برای بله برون با توجه به تعداد میهمانان و نوع پذیرایی، هزینه‌های متفاوتی را برای شما رقم خواهد زد. به عنوان مثال، هزینه اجاره سالن اجتماعات برای ۲۰۰ نفر با هزینه اجاره سالن اجتماعات برای ۵۰ نفر قطعا متفاوت خواهد بود.

همچنین امکان دارد امکانات و خدمات مورد نظر شما در برخی سالن‌ها ارائه نشود. این مسئله نیز در تعیین قیمت اجاره سالن تاثیر مستقیمی خواهد داشت.

ویژگی‌های سالن اجتماعات مناسب برای بله برون

قبل از اینکه سالن اجتماعات را برای مراسم بله برون خود اجاره کنید، باید به برخی از ویژگی‌هایش توجه خاصی داشته باشید. در ادامه این ویژگی‌ها را نام برده و توضیح مختصری در مورد هریک خواهیم داد.

موقعیت مکانی سالن

یکی از خصوصیات سالن اجتماعات برای برگزاری بله برون این است که باید به منزل اکثریت میهمانان شما نزدیک باشد. اگر سالن از منزل مهمانان و حتی خود شما فاصله زیادی داشته باشد، موجب تاخیر در برگزاری مراسم و ناراحتی هر دو سمت خواهد شد.

ظرفیت سالن

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سالن اجتماعات برای برگزاری مراسم بله برون، ظرفیت سالن است. توجه به این نکته هنگام اجارۀ سالن، اهمیت بالایی دارد. بنابراین، از مدیر سالن در مورد ظرفیت آن سوال کنید و از گنجایش دقیق آن مطلع شوید. این نکته را هم به یاد داشته باشید که سالن نباید به اندازه‌ای کوچک باشد که مهمانان حس راحتی نداشته باشند؛ همچنین نباید به اندازه‌ای بزرگ باشد که خالی به نظر برسد.

دکوراسیون داخلی سالن

حتما درمورد دکوراسیون مورد نظر خود فکر کنید. فضای داخلی سالن اجتماعات را به دقت بررسی کرده و محلی را انتخاب کنید که به بهترین نحو ممکن خواسته‌هایتان را برآورده می‌کند. حتما حتما نظرتان را با پرسنل سالن درمیان بگذارید. این مراسم، ویژۀ شماست! بنابراین دکوراسیون، چیدمان، پذیرایی و هرچیز دیگر را با سلیقۀ خود انتخاب کنید تا خاطره‌ای لذت‌بخش در ذهنتان ثبت شود.

تجربه و مهارت کارکنان

سالن‌های اجتماعات خوب اغلب دارای پرسنل آموزش دیده‌ای هستند که بدون هیچ زحمتی مراسم را پیش می‌‌برند. پرسنل سالن باید تجربه زیادی در برگزاری این مراسمات داشته باشند؛ چون داشتن کارکنان با تجربه با ظاهری شیک و منظم، یکی دیگر از ویژگی‌های مهم برای سالن‌های برگزاری مراسمات است.

نکاتی جزئی درباره تزئین سالن اجتماعات برای برگزاری بله برون

اگر تا اینجای مقاله درباره مزایای برگزاری مراسم بله برون در سالن اجتماعات قانع شده‌اید، به شما تبریک می‌گوییم. چون انتخابی هوشمندانه و به‌صرفه داشته‌اید. اما نکات زیر را هم مطالعه کنید تا مجلسی زیباتر، شیک‌تر و دوست‌داشتنی‌تر داشته باشید.

گل آرایی محیط

استفاده از گل جهت تزیین محیط حس خوبی به مهمان‌ها منتقل می‌کند. معمولا نورپردازی و شمع آرایی ژورنالی، مکملی عالی برای یک گل آرایی زیبا و تخصصی هستند؛ پس پیشنهاد می‌کنیم به گل آرایی مجلس بله برون در سالن اجتماعات هم توجه داشته باشید.

مزایای سالن اجتماعات بله برون

عکسی از گل آرایی سالن در مراسم بله برون

تزیین و گل آرایی کردن هدایا

هدیه دادن به عروس و داماد، مهم‌ترین بخش مراسم بله برون است. خانواده‌ها همه سعی خود را می‌کنند که در تزیین هدایا سنگ تمام بگذارند تا تحسین مهمانان را برانگیزند. در نتیجه تزیین و گل آرایی هدایا را نیز فراموش نکنید.

گل آرایی میز شام

گل آرایی و تزیین میز شام نیز اهمیت ویژه‌ای دارد؛ چون این کار باعث حس آرامش و سرزندگی در مهمان‌ها می‌شود. ترکیب عطر خوش گل‌های تازه و بوی عود و نور ملایم شمع، طعم خوش غذا را دوچندان خواهد کرد. اگر می‌خواهید مراسم شیک‌تری داشته باشید، می‌توانید به این گزینه هم فکر کنید.

گل آرایی میز شام در مراسم بله برون

عکسی از گل آرایی میز شام در مراسم بله برون 

برگزاری بله برون در خانه یا سالن؟ انتخاب شما کدام است؟

در این مطلب، خواندیم که مزایای برگزاری مراسم در سالن اجتماعات نسبت به خانه چیست و یک سالن خوب، چه ویژگی‌هایی دارد. با کوچک شدن خانه‌ها و زندگی آپارتمانی، شرایط برگزاری مراسمات نیز دشوارتر شده؛ به همین علت این روزها اجاره سالن اجتماعات برای مراسم بله برون بسیار رایج است. در اصل برگزاری مراسم در سالن اجتماعات این امکان را به خانواده‌ها می‌دهد که جشن‌هایشان را در محیطی جذاب برگزار کنند و بابت پذیرایی از مهمانان نگرانی و مشکلی نداشته باشند.

با اجاره سالن اجتماعات می‌توانید از فضای آنجا استفاده کنید، پذیرایی از مهمان‌ها را به پرسنل سالن بسپارید و از جشن‌تان نهایت لذت را ببرید. همچنین می‌توانید از طریق تشریفات ثمین یک سالن اجتماعات مناسب را با توجه به نیازهای خود انتخاب کنید.

سوالات متداول

1. هزینه اجاره سالن اجتماعات برای برگزاری مراسم بله برون چند است؟

هزینه رزرو سالن اجتماعات ثابت نیست و با توجه به ویژگی‌ها و خدماتی که به میهمانان ارائه می‌شود، متفاوت است. شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان ثمین، از قیمت دقیق آن مطلع شوید.

2. با اجاره سالن اجتماعات برای بله برون کدام وعده‌های غذایی را می‌توانیم به مهمانان ارائه کنیم؟

هم وعده عصرانه و هم وعده شام برای پذیرایی از مهمانان قابل رزرو است.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LerJxMdAAAAAPJW8bBw_VGAxoQSLjqAJlPopHKW