تشریفات عروسی و خدمات مجالس ثمین

ایده های جذاب برای چیدمان میز شام عروسی

14 بهمن ، 1397
تشریفات ثمین

شب عروسی یکی از مهم ترین شب های زندگی هر شخصی است. تشریفات میز شام عروسی  یکی از مواردی است که در تشریفات عروسی باید به آن توجه شود. ما در این مقاله قصد داریم به نکاتی که می بایست در خصوص میز شام در مجالس عروسی رعایت شود اشاره کنیم.

چیدمان میز شام عروسی _ تشریفات ثمین

چیدمان میز شام در تشریفات عروسی

برگزاری یک مجلس بدون عیب و ایراد دغدغه ی اصلی عروس و داماد ها در مهم ترین روز زندگی آنها است. برای این منظور اغلب زوج ها این وظیفه را به شرکت های تشریفاتی واگذار می کنند تا علاوه بر استفاده از تخصص آنها خود نیز بهتر به امور شخصی خود بپردازند. این شرکت ها تشریفات بخش های گوناگونی را بر عهده دارند که یکی از این وظایف تالار عروسی یا باغ عروسی محل برگزاری است که خود بخش های گوناگونی از جمله تشریفات مربوط به میز شام مهمانان را دارند.

تزیین میز شام عروسی در تشریفات مجالس

به طور کلی میز شام تشریفاتی توسط افرادی متخصص که حرفه ی آنها این است آراسته و آماده می شود. در کنار آنها عروس و داماد نیز می توانند نظرات خود را درباره ی این نوع چیدمان بیان کنند؛ با این کار سلیقه زوج ها نیز در تشریفات دخیل خواهد بود. تشریفاتی که برای میز شام استفاده می شود باید به گونه ای باشد که میز شام در معرض دید مهمان ها قرار بگیرد. این امر به دلیل اینکه جزو یکی از مواردی است که باعث بالا رفتن کیفیت عروسی می شود باید با سعی و تلاش بسیاری انجام شود. 

چیدمان میز شام عروسی با شمع آرایی و گل آرایی

نکات مهم برای تشریفات میز شام عروسی

یکی از نکاتی که باید  برای تشریفات میز شام عروسی به آن توجه شود این است که قبل از چیده شدن میز شام باید اقدام به انتخاب رومیزی زیبا و در خور شود. رومیزی هایی با نگین کاری، جلوه بیشتری دارد. ربان و پاپیون در قسمت پایین رومیزی باعث می شود که میز شام در مجلس با تشریفاتی زیباتر جلوه کند.
از نکات دیگری که باید برای تشریفات میز شام عروسی  به آن توجه کرد و باید از آن در تزیین میز شام عروسی استفاده شود، به کار بردن گل و یا به عبارتی گل آرایی کردن میز مهمانان است. انتخاب گل طبیعی برای روی میز شام عروس و داماد در تشریفات مجالس است. زمانی که شما از گل استفاده می کنید بهتر است از گلدان هایی با جلوه ویژه مانند گلدان های بلوری و کشیده استفاده کنید. در رابطه با رنگ بندی گلدان، رنگ گل های روی میز هم می تواند با یکی از اجزای سفره ست شود. برای مثال دستمال سفره و گل می توانند همرنگ انتخاب شوند.
از جمله موارد دیگری که برای تشریفات میز شام عروسی شما می توانید در تشریفات میز از آن استفاده کنید شمع های تزئینی هستند. بهتر است شمع ها در دو طرف گل قرار بگیرند و رنگ شمع ها با رنگ گل هماهنگ باشد تا جلوه ای فوق العاده را در کنار هم ایجاد کنند. توجه داشته باشید که اگر اندازه شمع ها با ارتفاع گلدان یکی باشد، به زیبایی هر چه بیشتر میز شام عروسی کمک می کند.  در مورد روشن بودن شمع می توان این پیشنهاد را داد که شمع ها بهتر است زمان صرف غذا روشن شوند.
مورد بعدی که می تواند در تشریفات عروسی میز تاثیر گذار باشد لیوان ها هستند. شاید شما برای چندین نوشیدنی چند لیوان بر روی میز میهمانان  گذاشته باشید، در حالی که قرار دادن چند لیوان بر روی میز زیبایی زیادی ندارد و بیشتر باعث شلوغی میز خواهد شد. برای این منظور تنها با گذاشتن دو لیوان شیک و مجلسی که در سمت صندلی عروس و داماد قرار می گیرند، میز خود را آراسته کنید.

چیدمان میز شام عروسی در باغ عروسی _ تشریفات ثمین

و آخرین مورد که باید برای تشریفات میز شام عروسی به آن توجه شود و از فن های آخر آراستگی یک میز به شمار می رود استفاده از دستمال سفره است. از دیگر اجزای مهم میز شام عروسی دستمال سفره است که باید با زیبایی تمام تا شود و در داخل بشقاب ها و یا لیوان ها قرار بگیرد. با استفاده از حلقه دستمال هم می توان دستمال سفره را زیباتر کرد.
با رعایت این موارد شما می توانید زیبایی میز شام را در مجلس عروسی دو چندان کنید و شبی به یاد ماندنی را رقم بزنید.

 
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LerJxMdAAAAAPJW8bBw_VGAxoQSLjqAJlPopHKW